Plzeňskou dálnici D5 na cestě do západní a jižní Evropy využívá většina Čechů

Plzeňská dálnice D5 představuje pro mnoho Čechů nejrychlejší spojení se západní i jižní Evropou. Stavba 150 kilometrů dlouhé autostrády z Prahy na Rozvadov začala v roce 1976 a kvůli soudním sporům trvala dlouhých 30 let.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice (ilustrační foto) | Foto: Ondřej Jánoška

„Dopravními policisty není přesně vymezeno konkrétní místo, které by bylo z hlediska nehodovosti považováno za velmi nebezpečné nebo kritické,“ uvádí Jana Tomková z krajského policejního ředitelství v Plzni.

Na mnoha místech je ale třeba být opatrný. Příkladem může být exit u Ejpovic nebo tunel Valík.

„Problémovými místy, kde by mohlo být větší riziko kolize, jsou výjezdy z odpočívadel, z benzinových čerpacích stanic nebo sjezdy a nájezdy na dálnici,“ pokračuje Tomková.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na co si mají dát řidiči pozor na plzeňské dálnici D5, radil Lukáš Milota

Motorista, který si dobře naplánuje tankování, ušetří i stokoruny. I když na D5 je zhruba osm pump v každém směru, za benzin i naftu si tady řidiči připlatí.

Stále se ale vyplatí doplnit palivo před hranicemi. Průměrné ceny Naturalu 95 jsou v Německu o několik korun vyšší, dražší je i nafta. Navíc tak hustou síť čerpacích stanic, jako je na D5, na německé dálnici za Rozvadovem nenajdeme.

„Apelujeme na to, aby řidiči dodržovali řádný odpočinek. Mohli by přecenit své síly a následně vlivem mikrospánku usnout za volantem a způsobit dopravní nehodu. Nejčastěji k těmto nehodám dochází v posledních kilometrech jízdy,“ upozorňuje policista Jan Koželuh.

Lukáš Milota Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme