Po jihovýchodním obchvatu Holešova se bude jezdit už letos na podzim

Ve Zlínském kraji letos proinvestují při budování dálnic a silnic zhruba 1,55 miliardy korun. Jedním ze strategicky nejdůležitějších počinů je jihovýchodní obchvat Holešova. Stavba za 340 milionů korun je významná tím, že vede k největší krajské průmyslové zóně. Ta se ovšem přízní investorů ani trochu chlubit nemůže.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stavba holešovského obchvatu znamená také dlouhou objížďku pro motoristy

Stavba holešovského obchvatu znamená také dlouhou objížďku pro motoristy | Foto: Pavel Sedláček

Je skutečně hustota dopravy v Holešově tak enormní, že potřebuje drahý obchvat, nebo je to jen další pokus krajského vedení zatraktivnit průmyslovou zóny a utlumit tak kritiku veřejnosti?

„V případě, že se jedná o obchvat, který pomůže průmyslové zóně Holešov, tak s tím naprosto tvrdě nesouhlasím,“ má jasno jeden z obyvatel Holešova, který prochází přes náměstí.

Přehrát

00:00 / 00:00

O výstavbu obchvatu Holešova se zajímal reportér Pavel Sedláček

Kritik obchvatu i zóny naráží na známé problémy se spodní vodou, kterou by mohla ohrozit nevhodná výroba. Další oslovení Holešované už tak přísní v hodnocení obchvatu nejsou.

„ Myslím si, že tady to lidem pomůže. Potřeba to určitě je, akorát mohla se ta cesta na Bystřicu nechat nějakým způsobem zprovozněná, nemuselo se objíždět trasou, která je, protože si myslím, že ta trasa je dost nevyhovující,“ zní další názory.

Stavba má pomoci i průmyslové zóně

Stavbu jihovýchodního obchvatu obhajuje také holešovský starosta Pavel Svoboda z ODS. Přiznává, že více než hustotě dopravy ve městě asi skutečně pomůže atraktivitě strategické průmyslové zóny, která trpí nezájmem investorů.

„Přes centrum projíždí ve špičkách opravdu velké množství vozidel, bude to pro nás odlehčení, ale především si myslím, že to je preventivní opatření ve vazbě na průmyslovou zónu, která se, neříkám, že letos nebo příští rok, ale určitě v průběhu pěti až deseti let zaplní,“ říká Svoboda.

Jihovýchodní obchvat se staví už několik měsíců. Jezdit se po něm bude za omezeného režimu už od podzimu letošního roku.

Holešovský jihovýchodní obchvat vyžaduje také přemostění | Foto: Pavel Sedláček

„Celková délka obchvatu je něco málo přes tři kilometry,“ popisuje Jitka Škrabalová, náměstkyně pro investiční výstavbu ředitelství silnic Zlínského kraje.

Výstavbu obchvatu provází pro řidiče nepopulární úplná uzavírka. Objízdná trasa vede přes Prusinovice a Tučapy a minimálně do září se na tom nic nezmění. Každou stavbu nové silnice či dálnice provází archeologický průzkum.

„Moc rádi archeology nemáme, ale co se dá dělat,“ konstatuje ironicky ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý. Jejich průzkum silničáři totiž také ze zákona platí.

„Tam je to v takových dvou fázích, kdy se dělá nejdřív průzkum. Pokud nejsou žádné nálezy, tak je ukončen v nějaké fázi. Například u toho Holešova nás to stálo půl milionu korun,“ vysvětluje Malý a dodává:

„Pokud ty nálezy tam jsou časté, jsme povinni strpět prodloužení těch archeologických průzkumů a u toho Holešova jsme měli smlouvu až na dva miliony korun.“

Pavel Sedláček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme