Podnikatelem roku 2012 v Praze a středních Čechách je Zdeněk Pelc

Praha a střední Čechy znají svého podnikatele roku 2012. Stal se jím Zdeněk Pelc, zachránce klasických vinylových desek. Jeho firma je dnes světovou jedničkou v jejich výrobě.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Podnikatelem roku 2012 je v Praze a středních Čechách Zdeněk Pelc | Foto: Anna Königsmarková

Když Zdeněk Pelc v Gramofonových závodech začínal, netušil, že bude nejdéle sloužícím manažerem v jedné funkci v České republice. V čele podniku stanul před třiceti lety spíš náhodou.

„Tenkrát to byl takový krcálek, dneska jsme z toho udělali podnik, který je známý po celém světě, a myslím, že je za námi ta práce vidět."

Firma GZ Digital Media se zaměřuje nejen na vinylové desky, ale také na kompletaci a distribuci tiskovin a obalů, výrobou CD a DVD. Mezi její zákazníky patří Universal Music, EMI, Sony Music nebo Samsung. Úspěch podle Zdeňka Pelce tkví v umění přizpůsobit se podmínkám trhu.

„Děláme v takovém výrobním oboru, ne zrovna jednoduchém, který má neustále díky internetu klesající trend. Hledali jsme cesty, jak z toho vlaku ven. Začali jsme hledat různé speciality z hlediska balení, z hlediska retailu, které bychom mohli dělat a prostřednictvím těchto atypických výrobků jsme se dostali k nadnárodním firmám. To vlastně byl ten motor, který nám pomohl k podnikovému růstu."

Za nejtěžší dobu k podnikání považuje zkušený manažer šedivá léta socialismu a také nevypočitatelná léta po sametové revoluci. Firmě Digital Media naštěstí přinesl jistotu zahraniční investor.

„Nejsložitější určitě bylo období divoké privatizace, kdy se k nám hrnuly různé elementy, řekl bych až kriminálního ražení. Uchovat ten podnik v celku, to asi bylo nejnáročnější za celou tu dobu. Pak přišli soukromý investoři z Ameriky vedení Kennethem Brodym. To byl bývalý prezident Goldman & Sachs. No a s ním zase zavládl klid, pokoj, rozvoj."

V současné hektické a dravé době musí mít začínající podnikatelé především silnou vizi.

„Musí mít ideu, nikdo to za ně nevymyslí. Nikdo jim žádnou strategii nepostaví, to oni musejí mít ten nápad. A pak musejí mít výdrž k realizaci. A život mě naučil, že kdo té práci a tomu úsilí dá víc, ten vyhrává."

Do budoucna se Zdeněk Pelc plánuje stáhnout z každodenního řízení a věnovat se spíše strategii. Také bude čekat na výsledky celorepublikového kola, které bude vyhlášeno 13. února.

Anna Königsmarková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme