Policisté na Vysočině kontrolovali řidiče kamionů

Speciální tým Kamion zasahuje na vysočinském úseku dálnice D1. Na 117. kilometru ve směru na Brno policisté kontrolují, jestli řidiči nákladních aut dodržují bezpečnostní přestávky nebo jestli nevezou těžší náklad, než mají povoleno.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kontrola kamionové dopravy | Foto: Martin Pařízek

„Teď budeme kontrolovat osvětlení, pak se kontroluje, jestli nemá sjetý gumy a jestli jsou shodné pneumatiky na nápravách. Dále se kontrolují brzdové kotouče, prostě kompletně celý technický stav, jestli nechybějí nějaké šrouby nebo matice, protože pak se stává, že jim něco upadne, leží to na dálnici a někdo si o to rozbije auto,“ řekl ke kontrole slovenského kamionu policista Tomáš Vondráček.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž připravila redaktorka Českého rozhlasu Lucie Maxová

I v tomto případě našli policisté nedostatky. „Technický stav mám trošku, ale jinak mám vše celkem v pořádku,“ uvedl slovenský řidič a dodal, že na kontroly je zvyklý a nijak mu nevadí: „Když dodržuji pauzy, tak nemám problém, když ne, tak mám problém.“

Právě na nedodržování bezpečnostních přestávek doplatil cizinec, kterého policisté zastavili hned po osmé hodině ráno. „Jednalo se o to, že řidič nedodržel denní dobu odpočinku, která je stanovena na nejmenší možnou hodnotu devíti hodin. Jednou měl sedm a jednou osm hodin,“ uvedl policista Roman Komojzr.

Řidič tak musel zaplatit desetitisícovou kauci a jeho zaměstnavatel bude mít co vysvětlovat u správního řízení. Podle policisty nedodržují přestávky především řidiči z třetích zemí a takzvaná ‚kolečka‘ často falšují.

Řidiči nedodržují přestávky a falšují tachografy

„Dost jich používá buď vypínače na tachografech, nebo magnety. To znamená, že zapnou elektrický impuls, tachograf nepíše a přitom oni jedou. Na digitálních tachografech to je obdobným způsobem akorát s tím rozdílem, že na digitálu je to poznat z výtisku karty řidiče,“ prozradil fígle, jakými řidiči podvádějí, Komojzr.

Jak dodal jeho kolega Martin Zadražil, policisté se také setkávají s tím, že řidiči kamionů převážejí v autech daleko těžší náklad než mají povoleno: „Zejména cizinci, kteří dělají tranzit přes naší republiku, se sdružují a u hranic nakládají na Českou republiku víc a zase u hranic to vykládají, protože v cizině jsou postihy daleko přísnější.“

Jak nakonec dodal policista Tomáš Vondráček, řidičům také často vytýkají plyšové hračky za čelním sklem: „Kolikrát to mají zarovnané opičkami.“ Pak se ale může stát, že přes ně například na přechodu neuvidí malé dítě a může dojít k nehodě.

Lucie Maxová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme