Poštu v Českém Těšíně okupují polští podnikatelé, místním vadí dlouhé fronty

Na Těšínsku se rozrůstá balíková turistika. Firmy z Polska totiž stále častěji využívají poštu na české straně hranice. Je to pro ně levnější a zároveň zásilku dostanou k zákazníkům dřív. Starousedlíci si ale musejí zvykat na dlouhé fronty. Polští podnikatelé totiž dokážou mnohdy zablokovat přepážky i na několik desítek minut.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká pošta (iliustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Zkušenosti se zablokovanými přepážkami na českotěšínské poště má i paní Helena. „No prostě odejdu a jsem naštvaná,“ popisuje.

Tentokrát měla štěstí a z pošty odcházela spokojená. U přepážek je jen několik lidí, v poslední době jde ale spíš o vzácnou výjimku.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na problém takzvané balíkové turistiky v Českém Těšíně se zaměřil reportér Stanislav Janalík

„Když přijde Polák, tak stojí s velkou krabicí několika desítek balíků a jednu přepážku zablokuje třeba i na půl hodiny, takže fronta je potom velká. Chodím sem dvakrát týdně a už počítám s tím, že se tady zdržím,“ potvrzuje třiačtyřicetiletý Zbyněk.

Mnozí polští podnikatelé navíc neváhají kvůli odeslání balíků urazit i stovky kilometrů. Například pan Rišard v Krakově naloží auto desítkami krabic a teprve na českotěšínské poště je pošle na správnou adresu. Jeho firma tak ušetří peníze a hlavně čas.

„Je to rychlejší. Když posíláme z Česka, jde to jeden dva dny, z Polska sedm dní,“ objasňuje Rišard.

Město žádá nápravu, pošta si zatím neví s Poláky rady

Mnozí starousedlíci už ale s balíkovými turisty ztrácejí trpělivost a stěžují si kvůli tomu na radnici. Město už požádalo Českou poštu o řešení situace.

„Pošta má přesné informace, jestli těch balíků je tady nějak extrémně víc ve srovnání s ostatními. My si myslíme, že ano, a uvidíme, jak Česká pošta zareaguje. Řešení je nasnadě, zřídit nějakou přepážku pro větší počet balíků, nic víc,“ říká místostarosta Českého Těšína Stanislav Folwarczny z ODS.

Česká pošta problém sice zkouší řešit, zatím ale neúspěšně. „My tyto lidi průběžně oslovujeme a nabízíme jim, aby se stali našimi smluvními podavateli, kteří mají jiné podmínky a jinou obsluhu, aby nezdržovali běžné zákazníky. Ale oni nám to odmítají, a tak k nim musíme přistupovat jako k ostatním klientům a vyhovět jim,“ vysvětluje mluvčí podniku Marta Selicherová.

Starousedlíkům tak zatím nezbude nic jiného než si vystát dlouhou frontu.

Stanislav Janalík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme