Pozor na předváděcí akce na dovolené. 'Šmejdi' změnili taktiku

Společnosti organizující předváděcí akce našli novou fintu. Klienty vozí do zahraničí. Následky mohou být pro kupující katastrofické. Řada lidí totiž netuší, že zboží zakoupené v jiné zemi, je mnohem složitější vrátit, než výrobky pořízené v Česku.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Íránské koberce | Foto: Robert Mikoláš

Na Sdružení obrany spotřebitelů se v poslední době obracejí nešťastníci, kteří si pořídili na zájezdu do Turecka koberce v tamní továrně. Manželský pár z Brna například vyrazil na zájezd s cestovní kanceláří, který zahrnoval i návštěvu výrobny.

Tady pár průvodci ihned rozdělili, popisuje jeden z případů Gerta Mazalová, předsedkyně Sdružení obrany spotřebitelů: „Manžel byl ve skupince s dvěma jinými lidmi, paní byla ve skupině s dalšími lidmi. Pak začne typická nátlaková akce, jak jsme zvyklí z našich předváděček. Řekla bych o to horší, že ti lidé jsou v cizím prostředí, neumí se bránit a útočí na ně ti, kteří je přivezli.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž o nových fintách nepoctivých prodejců natočila Zuzana Plíšková

„Pak na ně útočí prodejci. Ona nepodepsala nic, moudrá to žena, ale manžel se nechal natlačit ke koupi za 20 tisíc euro. To euro většina českých spotřebitelů přeslechne a myslí si, že je to v řádu korun,“ dodává Mazalová s tím, že dvojice teď musí zhruba půl milionu korun zaplatit.

Je třeba si totiž uvědomit, že vztah mezi prodejcem a kupujícím se v cizině neřídí českým obchodním zákoníkem. Lhůta pro vrácení zboží může být výrazně kratší a uplyne třeba i dříve, než spotřebitel dorazí z dovolené domů.

„Koberce ji dovezou a může být vůbec šťastná, že jí přivezou ty, které si vybrala. Měli jsme tu i případ, že manželé chtěli turecký koberec, vybrali si ho. Byl drahý a velký. Přišel jim kobereček tak 3,60 x3,80 ana druhé straně bylo ‚made in China‘. Čili nakupovat takhle je rizikové,“ upozorňuje Gerta Mazalová, která se vše chystá konzultovat i s Asociací cestovní kanceláří.

Zuzana Plíšková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme