Pracovníci začali odklízet zbytky sesuvu na stavbě dálnice D8 na Litoměřicku

Bagry začaly likvidovat zbytek sesuvu na stavbě dálnice D8 na Litoměřicku. Nad Prackovicemi nad Labem musí stavbaři odtěžit zhruba 150 tisíc kubíků zeminy a postavit opěrné zdi. Práce navazují na začátek roku, kdy dělníci odtěžili první část sesuvu pod kamenolomem Dobkovičky. Celkem vyjdou na téměř půl miliardy korun.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Technika začala likvidovat zbytek sesuvu na stavbě dálnice D8 na Litoměřicku | Foto: Jan Bachorík

Po více než dvou letech a třech měsících začínají stavbaři s odstraněním zeminy, která se dostala na rozestavěnou dálnici. Na místě jsou buldozery, bagry a nákladní vozy.

„Připravíme si místo pro vrtné soupravy, které budou vrtat piloty. Ty budou zvyšovat stabilitu svahu nad stavbou dálnice. Až potom odtěžíme zbývající horninu,“ vysvětlil František Zuckerstein z Ředitelství silnic a dálnic.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zahajení prací na likvidaci sesuvu na stavbě D8 sledoval na Litoměřicku reportér Jan Bachorík

Částka za likvidaci se přiblížila půl miliardě. „První část stála 70 milionů a tato je naceněná na 400, takže k půl miliardě se blížíme,“ potvrdil Zuckerstein.

Práce na odstranění zhruba 150 tisíc kubíků zeminy a vybudování opěrné zdi mají trvat zhruba rok. Termín otevření dálnice to prý neohrozí.

„V prosinci roku 2016 bude Ředitelství silnic a dálnic - doufám, že slavnostně - stíhat pásku a pouštět plnou dopravu na veškerou a celou D8 z Prahy do Ústí a potažmo do Drážďan,“ dodává Jan Rýdl z ŘSD.

Stavbaři likvidují zbytek sesuvu na stavbě dálnice D8 na Litoměřicku | Foto: Jan Bachorík

Sesuv půdy na rozestavěném úseku dálnice D8 při povodních 2013 | Foto: Český rozhlas

Jan Bachorík, mkp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme