Praha nejspíš znovu odloží otevření tunelu Blanka. Musí se vyměnit kabely
Pražský tunel Blanka se zřejmě neotevře ani v dubnu, jak ještě začátkem měsíce tvrdila primátorka za hnutí ANO Adriana Krnáčová. Nutné je totiž vyměnit kabely technického zabezpečení, které poničila voda. O dalším postupu chce vedení hlavního města jednat ještě tento týden.
Nutnost výměny kabelů podle ČTK vyplývá z posudku soudního znalce, který si nechalo město vypracovat. Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) posun termínu otevření tunelu nevyloučil.
„Čekají nás ve středu a ve čtvrtek jednání jakožto investora s dodavateli, kde budeme mít nějaké dílčí podklady od znalců. Nicméně, když si vezmeme, že je konec února a v zásadě ty kabely nebyly dořešeny, tak v tento okamžik nejsem veřejnosti schopen sdělovat, že bychom mohli očekávat duben,“ řekl Dolínek ve vysílání Radiožurnálu.
Praha nejspíš znovu odloží otevření tunelu Blanka. Na podrobnosti se Radiožurnál ptal náměstka primátorky Petra Dolínka
Kabely poškodily loňské přívalové deště a vlhké prostředí tunelu, se kterým miliardové smlouvy s dodavatelem technologií nepočítaly.
Podle Dolínka vedení města tunelový komplex neotevře, dokud nebude mít jistotu, že je pro řidiče bezpečný. Jak dlouho nezbytné práce potrvají a kolik budou stát, zatím není jasné.
„Odvisí to od toho, zda budou moci být použity stávající kabely, nebo bude muset být jiný druh. Stále máme nárokovanou žádost na pojišťovny, respektive naši zhotovitelé, kteří pojistili danou stavbu, protože ta byla pojištěna i na tyto události. Budeme se dohromady snažit u pojišťoven zjistit, zda nám proplatí, nebo neproplatí poškozené dílo,“ doplnil k tomu náměstek.
Tunel Blanka od začátku stavby provází řada problémů. Výstavbu, která se v průběhu let prodražila minimálně o šest miliard korun, zadala někdejší politická garnitura pod vedení primátora Pavla Béma (ODS). Bez propojení se Strahovským tunelem vyjde tunel Blanka na 37 miliard korun.
Podle původních plánů mělo tunelové propojení sloužit lidem už v roce 2011. Rozhodčí soud ale řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav, pokračuje i soudní pře se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb.