Praha nemá peníze na metro D, s dostavbou trasy A ale počítá

Praha nemá peníze na vybudování linky metra D. Zahájení výstavby odmítl pražský primátor Bohuslav Svoboda i jeho náměstek Tomáš Hudeček. Podle něj hlavní město nemá 40 miliard korun, které jsou na start dalšího prodloužení podzemní dráhy potřeba. S dostavbou metra A ale vedení metropole počítá.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

pražské metro

pražské metro | Foto: Tomáš Vodňanský | Zdroj: Český rozhlas

„Rozhodnutí o tom, že je třeba soustředit podmínky, čas a také prostředky k urychlení výstavby trasy A, respektive jejího prodloužení, považují za věcně správné,“ říká předseda České silniční společnosti a člen vědecké rady Dopravní fakulty ČVUT František Lehovec.

Podle Lehovce je trasa metra D už jen doplňkovou větví: „Ta základní nosná větev, kterou reprezentují současné trasy A, B a C, určitě stojí svým dopravním významem nad dopravní funkcí trasy D.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Ve Světě o druhé na Rádiu Česko mluvil o dostavbě trasy pražského metra A a odsunutí výstavby metra D předseda České silniční společnosti František Lehovec

Lehovec by preferoval výstavbu trasy A až na letiště v Ruzyni. Podle náměstka primátora Svobody Tomáše Hudečka by prozatím stačilo skončit na Veleslavíně. Budování linky A, vzhledem k tomu, že se kope ze dvou směrů, je prý ale možné buď zastavit, nebo dokončit:

„To samotné zastavení metra je natolik finančně náročné, že i přes jistou nevýhodnost vedení té trasy, protože do jisté míry kopíruje v současnosti poměrně využívanou tramvajovou trasu, tak jediná možnost je asi to dostavět.“

Hledání úspor

Kvůli nezbytným škrtům primátor Bohuslav Svoboda naznačil, že hodlá v hospodaření dopravního podniku najít úspory, a to i za cenu rušení linek.

„V žádném případě se nedá říct, že by nemohly existovat metody, které by vyhodnotily ty linky nebo hlavně také délky intervalů a vedení těch tras, které by mohly být buď omezeny, nebo nějakým způsobem zkráceny, eventuelně spojeny,“ říká František Lehovec.

Podle Lehovce je třeba na druhou stranu říci, že hromadná doprava je jediný účinný nástroj, který omezuje rozvoj individuální automobilové dopravy.

Ondřej Černý, Petr Kořínek, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme