Praha schválila tým vyjednavačů pro opencard. Převezmou jednání s EMS

Vedení Prahy bude pokračovat v jednáních s majitelem práv ke kartě opencard, firmou eMoneyServices (EMS). Radní dnes schválili složení vyjednávacího týmu, který bude řešit vyrovnání dluhů, jež má město vůči firmě, a další fungování kartového centra. EMS rozhodnutí vedení magistrátu přivítala. Opozice radu viní z dlouhého vyčkávání a z nečinnosti.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Opencard | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

S projektem opencard jsou spojeny problematické smlouvy z minulosti.

Budoucnost karty, která město stála 1,74 miliardy korun, je stále nejasná. Vedení města zatím neřeklo, kdy a zda by měl projekt skončit. Karty by ale zřejmě měly fungovat ještě další dva roky.

Aktuální posudek, který si nechal magistrát zpracovat, označil projekt opencard za nevýhodný a zastaralý a nedoporučil jeho pokračování.

'Rozvod' s EMS

Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) mluví o "rozvodovém řízení" s EMS. Zástupci firmy si stěžují, že s nimi řadu týdnů nikdo nejedná, a podali několik žalob.

Vedení města se zase nedávno obrátilo s podnětem na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO) | Foto: Filip Jandourek

"Možnost jednání vítáme a jsme na něj připraveni," reagoval dnes mluvčí EMS Martin Opatrný. "Věříme, že se nám podaří najít východisko ze současné patové situace," doplnil.

Rozvíjení projektu za jiných podmínek

Kritikou nešetří opozice. Podle předsedy pražské ODS Filipa Humplíka měla rada vyjednavače zvolit už před několika měsíci.

"Město svým přešlapování přišlo o čas a peníze," tvrdí. "Rozhodně nejsme tak bohatá společnost, abychom mohli celý projekt opencard takzvaně hodit do koše, ale musíme se snažit najít takové řešení, kdy budeme schopni celý projekt rozvíjet za absolutně jiných smluvních podmínek," doplnil.

Opencard si jako tramvajenku pořídilo zhruba 1,2 milionu lidí. Několik měsíců mají cestující možnost výběru mezi opencard a papírovými kupony.

Pomůže aplikace pro chytré telefony?

Jednou z alternativ pro dožívající projekt opencard by mohla být aplikace pro chytré telefony.

Představenstvo pražského dopravního podniku dnes rozhodlo, že po polovině roku 2018 neprodlouží spornou smlouvu s firmou Erika na SMS jízdenky. O možnosti smlouvu dočasně rozšířit o mobilní aplikaci pro nákup předplatných jízdenek podnik ale dál jedná.

Nově otevřené stanice metra, internet v metru | Foto: Filip Jandourek

Možnost rozšířit spolupráci s Erikou o elektronické jízdné, o kterém se nedávno zmínila primátorka Krnáčová, ale vyvolala bouřlivé reakce. Proti se postavila i Trojkoalice, která Praze vládne spolu s ČSSD a ANO. Firma Erika totiž vznikla transformací firmy Crowsnest, kterou v souvislosti se zakázkami pro dopravní podnik vyšetřuje policie.

V metru přibudou nové výtahy

Novinkou pražského dopravního podniku je výstavba nových výtahů do stanic metra Karlovo náměstí, Roztyly a Palmovka v příštím roce. Letos na podzim se otevřou výtahy na Můstku, Andělu a ve stanici I. P. Pavlova. Z celkem 57 stanic metra je teď bezbariérových 34.

Podle koncepce pro bezbariérovou MHD, kterou si před časem nechal vypracovat magistrát, by měly být v roce 2017 nové výtahy například na trase A na Staroměstské či na Náměstí Míru.

Nově otevřené stanice metra, Petřiny | Foto: Filip Jandourek

O rok později by měla přijít na řadu stanice Jiřího z Poděbrad, v roce 2019 pak Flora a do roku 2025 ještě stanice Dejvická a Hradčanská. Zda všechny výtahy vzniknou, bude ale záležet na finančních možnostech města.

Pražské metro má nyní bezbariérové všechny stanice, které byly postaveny po roce 1989. Naposledy podnik vybudoval výtah do stanice metra B Národní třída loni v červnu, jehož výstavba přišla na více než 170 milionů korun.

Kauza opencard | Foto: Český rozhlas

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme