Praha zavádí do provozu první elektrobusy
V historickém centru metropole - mezi Nemocnicí pod Petřínem a Malostranským náměstím budou jezdit nízkopodlažní autobusy na elektrický pohon. Praha si od elektrobusů slibuje snížení škodlivých zplodin.
Podle děkana Dopravní fakulty ČVUT a bývalého ministra dopravy Petra Moose jde o počátek nové éry. "My tomu říkáme éra elektromobility. A já vítám tuto skutečnost v Praze - historické centrum si zaslouží tento druh dopravy," uvedl.
Podle něj jde o vstřícnější dopravu vůči životnímu prostředí. Elektrobus má ale i své nevýhody - poměrně malou pohotovost trakčního systému, takže rozjezdy nejsou rychlé.
"Pokud ale v budoucnu bude tento pohon doplněn případně agregátem na výrobu elektřiny, nebo vodíkovým pohonem, tak to bude naprosto optimální pro městskou zástavbu," řekl Moos.
Připomněl, že nejde o evropský unikát. "Například v Londýně je už tři desítky let zajišťována doprava mléka v tichých oblastech elektromobily. A městská hromadná doprava pomocí elektrobusů je známá také z lázeňských měst západní Evropy."
Praha zavádí do provozu první autobusovou elektrolinku. Téma pro děkana Dopravní fakulty ČVUT a bývalého ministra dopravy Petra Moose na Rádiu Česko.
Pořízení elektrobusu je velmi drahé, o jeho sériové výrobě zatím podle Moose nelze mluvit. "Cena elektrobusu je asi jeden a půl násobek ceny normálního autobusu," dodal děkan Dopravní fakulty ČVUT Petr Moos.