Praha změny v hromadné dopravě potřebovala, tvrdí expert

Obyvatelé i návštěvníci hlavního města si zvykají na změny v hromadné dopravě. Jinak jezdí skoro polovina tramvají i autobusů, některé spoje dopravní podnik zrušil. Podle zjištění Radiožurnálu jsou někteří cestující z nových spojů zmateni.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní podnik Praha, MHD (ilustrační foto). | Foto: Filip Jandourek

Odborník na dopravu z Centra dopravního výzkumu Jan Spousta ale změny vítá. Vybudování páteřní sítě metrobusů hlavní město podle něho potřebovalo.

„Systém hierarchizace linek v podstatě i v Praze fungoval již v dávné době, v 60., 70. letech, kdy jsme měli - oficiálně se to nazývalo - autobusové linky překryvné sítě.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O změnách v pražské MHD mluvil v Ranním interview Jan Spousta z Centra dopravního výzkumu

„Lidé tomu říkali rychlíkové linky, které nabízely podstatně rychlejší a dá se říct i spolehlivější spojení třeba mezi sídlišti a centrem města. Čili z tohoto hlediska ta myšlenka určitě správná je,“ uvedl Jan Spousta v Ranním interview Radiožurnálu.

Podle něj není pravděpodobné, že by kvůli rozsáhlým změnám v hromadné dopravě přibylo aut v centru metropole. Zabrání tomu parkovací zóny, které v minulosti zavedly Praha 1, 2, 3 a 7.

„Lidé, kteří nemají možnost parkovat někde v nějakém uzavřeném prostou, to těžko mohou využívat, protože poplatky na placených parkovištích jsou poměrně vysoké. A ti, kteří tyto možnosti mají, tak už je dávno využívají.“

„Spíš se to může projevit třeba někde v okrajových částech, kde - než jet pár kilometrů s přestupem pomocí dvou tří autobusů - to může být autem podstatně kratší, protože se třeba jede i po přeponě oproti autobusovým linkám,“ konstatoval dopravní expert.

Jan Pokorný, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru