Pražané se svezou deseti novými midibusy. Jezdit budou v úzkých a klikatých uličkách

Cestující v Holešovicích, Bohnicích nebo na Malé Straně se ode dneška svezou novými midibusy. Patnáct nízkopodlažních vozů Solaris Urbino z Polska pořídil dopravní podnik za 60 milionů korun. Na pět vozů si počká ještě do března. Deset midibusů už ale ráno vyjelo, a to na pěti linkách poblíž klíčovské vozovny.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní podnik Praha koupil deset nových midibusů

Dopravní podnik Praha koupil deset nových midibusů | Foto: Evelyna Kulíšková

Ve velké parkovací hale v pražském Klíčově se zaplnilo dalších deset míst. Zabraly je nové polské Solarisy.

Každý den odtud budou 2,5 metru široké midibusy vyjíždět především do úzkých a klikatých uliček pražského centra i některých sídlišť.

Přehrát

00:00 / 00:00

O nových midibusech natáčela redaktorka Evelyna Kulíšková

„Budou se nasazovat na linky, kde je málo místa z důvodu zaparkovaných aut a nepříjemných zatáček. Druhé kritérium je ekonomika, efektivnost. Budou se nasazovat tam, kde nejezdí tolik cestujících nebo v časech, kdy tam není takový zájem, abychom nenasazovali standardní nebo kloubové autobusy,“ říká generální ředitel DPP Milan Křístek.

Na každém midibusu, který je nahradí, má podnik ušetřit až třetinu nákladů za naftu. Vozy splňují emisní normy a jsou nízkopodlažní. Problémy by tedy neměli mít vozíčkáři ani rodiče s kočárky.

Nové midibusy, které najednou přepraví až 66 cestujících, jsou vybaveny klimatizací a hygienickým polstrováním na sedačkách.

Novým midibusem se svezl i generální ředitel DPP Milan Křístek | Foto: Evelyna Kulíšková

Midibusy budou jezdit například na linkách 292 na Malou Stranu, dále na lince 236, kde jezdí dva vozy.

„Jde o linku z Podhoří, okolo zoologické zahrady a přes Bohnice do Bohnice-zámků. Pak máme midibusovou linku 156, která objíždí Holešovice. Tam máme ty vozy také dva,“ říká technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Další midibus pak obslouží linku 151, ale až poté, co v polovině února skončí zimní oslabení provozu pražské MHD.

Poptávku cestujících v Praze by podle Milana Křístka mělo patnáct vozů uspokojit. Postupně ale bude potřeba doplňovat vozový park. Devítiletá životnost totiž podle něj u řady midibusů končí.

To by měla vyřešit rámcová smlouva, kterou DPP s polským dodavatelem uzavřel do roku 2015. Odkoupit tak může až 40 vozů. O tom ale rozhodnou další jednání s hlavním městem.

Evelyna Kulíšková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme