Pražský dopravní podnik chce podle některých médií zdražit kupony na MHD. Primátor to popírá

Dopravní podnik hlavního města podle některých médií navrhuje zdražení předplatných kuponů na MHD zhruba o čtvrtinu a omezení některých slev. Opatření by mělo ušetřit miliardy korun, a zastavit tak dlouhodobé zadlužování podniku. Rada hlavního města ale podle primátora Bohuslava Svobody dnes o žádném takovém návrhu nejednala a o zdražování jízdného neuvažuje.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní podnik Praha.

Dopravní podnik Praha. | Foto: Filip Jandourek

„Žádný takový materiál nebyl projednáván, nebyl ani radě předložen. Kroky, jak řešit ekonomické problémy dopravního podniku, musí být nejprve takové, že vyčerpají všechny možnosti, které dopravní podnik a hlavní město Praha má. Teprve po vyčerpání všech možností je možné uvažovat o nějaké problematice jízdného. V tuto chvíli to ale není na stole," říká Svoboda.

Podle médií chce dopravní podnik kromě zdražení předplatných kuponů a redukce systému slev rušit další spoje a omezit investice.

Loňské náklady podniku přesáhly 14 miliard korun, na jízdném ale vydělal 3,86 miliardy. Cestující za předplatné platí od roku 2008 stejně.

Anna Königsmarková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme