Pražský magistrát chce zúžit pruhy na magistrále a zavést cyklopruh pro kola

Po pražské magistrále by se už brzy mohli vedle aut prohánět cyklisté. Magistrát plánuje zúžit prostor pro automobily a po stranách vytvořit cyklopruhy. A to především na území Prahy 4 a také Vinohrad. Realitu si byl na svém elektrokole prohlédnout i primátor Tomáše Hudeček z TOP 09.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Úsek Magistrály mezi I.P.Pavlova a Žitnou ulicí, kde byla doprava odkloněna | Foto: Hynek Bulíř

Rozhodnutím soudu musí auta na magistrále už nějakou dobu jezdit padesátkou. Šířka pruhu, tedy 3,5 metru, je podle pražského primátora pro takovou rychlost zbytečně velká.

„V případě, že by se nám podařilo zúžit ty silniční pruhy, což by nijak neomezilo kapacitu aut, která tam jezdí, tak by se nám tím pádem vešel na magistrálu v centru města cyklopruh,“ vysvětluje Hudeček a pokračuje:

„Navýšíme tak schopnost magistrály převézt cestující. Pokud dnes projede magistrálou zhruba sto tisíc lidí za 24 hodin, tak po dokončení cyklopruhu to může být 120 tisíc, protože cyklopruh má značnou kapacitu.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Jaké zlepšení pro cyklisty chystá pražský magistrát, zjišťovala redaktorka Anna Königsmarková

Na magistrále samozřejmě nelze dělat žádné zásadní úpravy, dokud nebude zprovozněn tunelový komplex Blanka, který by měl dopravní systém v Praze proměnit. Cyklopruhy jsou otázkou příštího jara.

„Zatím ta celková vize není v tuto chvíli na stole. Nicméně myslím si, že přesně v té oblasti od Pankráce po Hlavní nádraží a pokud možno i přes Hlávkův most na Prahu 7 je docela reálná,“ tvrdí Hudeček.

Primátor vyrazil s jedním ze členů cyklistické komise Tomášem Cachem na obhlídku do terénu. Zastavují se nad Nuselským mostem, po kterém cyklisté v současné době jezdí po chodníku. Má vůbec smysl přidávat na něj cyklopruh?

„Dnes je problém Nuselského mostu hlavně v tom, že návaznosti na obě stezky, západní i východní, jsou poněkud krkolomné a bokem. A tam dál ve vazbě na centrum není ten průjezd ani legálně možný, musí se jít pak pěšky,“ říká Cach.

Průjezd jen při porušení pravidel

Ve směru od Pankráce k Hlavnímu nádraží musí cyklisté volit postranní ulice, které jsou často jednosměrné se zákazem vjezdu. A tak i primátorova skupina porušuje pravidla silničního provozu.

„Zkusili jsme před magistrálou jet po trase sice ideální pro cyklisty, nicméně již po zákazu napojení na přejezd Nuselského mostu,“ konstatuje Hudeček.

Za plného provozu pak skupinka projíždí i Legerovou ulicí. V těsné blízkosti aut se nelze cítit příliš bezpečně. Pravidelní pražští cyklisté jsou ale podle Vítka Masareho z iniciativy AutoMat na takové podmínky zvyklí.

„V dopravě jezdí cyklisté, kteří jsou zkušení a jezdí po Praze pravidelně. Pokud přijedou po Nuselském mostě na Vinohrady a narazí tam na to, že nemají kudy pokračovat, tak by tito cyklisté rozhodně ocenili, kdyby byl někde nějaký cyklopruh, který by jim umožnil rovně, jednoduše pokračovat dál,“ soudí.

Evelyna Kulíšková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme