Pražský magistrát navýší kvůli výměně řidičských průkazů počet úředníků

Na 60 tisíc Pražanů si musí do konce roku vyměnit řidičské průkazy. Doklady vydané před rokem 2004 přestanou platit v lednu. Pražský magistrát, který žádosti vyřizuje, se proto připravuje na velký nápor a plánuje přijmout několik desítek nových úředníků.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Řidičský průkaz (ilustrační foto)

Řidičský průkaz (ilustrační foto) | Foto: Alena Palečková

Už teď v říjnu funguje všech 25 přepážek ve Škodově paláci naplno, denně úředníci odbaví až tisícovku klientů.

Jenže i to přestává stačit, a tak magistrát do odboru dopravně správních agend přijme kolem 50 nových pracovníků a také prodlouží otevírací dobu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jak chce pražský magistrát zvládnout nápor spojený s výměnou řidičských průkazů, zjišťovala redaktorka Evelyna Kulíšková

Úředníci se budou střídat v několika směnách sedm dní v týdnu. První pracovní víkend je čeká už tento týden, Pražané s končícím řidičákem tedy mohou zamířit k přepážkám i v sobotu nebo v neděli.

Výběrová řízení na úřednická místa magistrát odstartoval dnes a noví pracovníci by mohli začít obsluhovat klienty už na konci října.

Za úředníky navíc bude muset Praha zaplatit kolem devíti milionů korun. Kromě dopravně správních agend posílí magistrát i odbor majetku, a to asi o 30 lidí.

Podle ředitele pražského magistrátu Martina Trnky ale po letošních výměnách řidičských průkazů žádné propuštění nehrozí. Naopak magistrát přijme dalších 70 úředníků kvůli další vlně výměn těch průkazů, kterým skončí v příštím roce desetiletá platnost.

Celkem tak za přepážkami v průběhu několika následujících měsíců usedne 250 nových zaměstnanců.

Martin Hromádka, Evelyna Kulíšková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme