Pražský unikát: nová cyklostezka, která úředně neexistuje

Na úpatí pražského vrchu Vítkova vede už od loňského léta nová asfaltová cyklostezka. Cyklisté po ní ale oficiálně stále nesmějí jezdit. Dobrý nápad využít opuštěné místo po bývalé železniční trati pro cyklisty se zadrhnul kvůli administrativním nejasnostem.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Cyklostezky (ilustrační foto)

Cyklostezky (ilustrační foto) | Foto: Tomáš Adamec

U portálu tunelu, kterým stezka pokračuje na Krejcárek, zastaví každého, kdo tunelem přijede, betonové kvádry. Ty brání vjezdu na cyklostezku směřující do centra.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž Jana Hergeta o cyklostezce, která úředně neexistuje

Cyklisté a bruslaři si z toho ale nic nedělají a hotovou stezku normálně využívají, i když úředně ještě neexistuje.

Jak je to možné? „Tunel je kolaudován přes půl roku, stezka ještě není kolaudována. Narazilo se na nevyřešené majetkoprávní vztahy mezi SŽDC a Českými drahami,“ vysvětluje Pavel Polák, který má na magistrátu cyklistiku na starosti.

Podle Petra Štěpánka, který působil jako radní pro životní prostředí do konce roku 2009, bylo dohodnuto, že cyklostezku vybuduje Správa železniční dopravní cesty.

„V době mého odchodu bylo dohodnuto mezi Správou železniční dopravní cesty a městem, že město posléze převezme veškerou tuto infrastrukturu do majetku a předá do správy Technické správy komunikací,“ říká Štěpánek.

To se ale dodnes nestalo, i když stezka je fakticky hotová už od léta 2010. „Už tou dobou nic nebránilo převzetí do správy, protože práce v rámci Nového spojení byly dokončeny a tunel už se dělal v režii města, takže tam naopak bylo žádoucí všechno převzít. Aktuální informaci, jaké je tam překážka, nemám, ze své strany si ji nedovedu představit jinak, než je věc u ledu a že se na tom nepracuje,“ myslí si Petr Štěpánek.

Úředníci slibují otevřít stezku do začátku června

Pavel Polák z magistrátu ale oponuje tím, že všechny komplikace budou vyřešeny do konce tohoto měsíce: „Byla iniciována schůzka, která proběhla 19. dubna, kde byly České dráhy, SŽDC, Státní fond dopravní infrastruktury a naše správa majetku, a na této schůzce se dohodlo, že skutečně budou nastoupeny takové kroky, že téměř jistě 1. června bude tento komplex otevřen a provozován.“

Co této dohodě až do letošního dubna bránilo, vysvětluje Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty, která stezku postavila, ale dosud jí městu Praha nepředala:

„Je to pro nás nepochopitelné, protože vzpomeneme-li si na úsek Palmovka - Krejcárek, která byla také zkolaudována jako místní komunikace, ale v rámci Prahy 8, tak je pro nás s podivem, že toto samé není možné provést v rámci kolaudačního řízení na Praze 3. Hlavní problém je skutečně majetkoprávní ohledně pozemků, ale do toho nemůže ŠZDC nijak zasahovat z logiky věci, že pozemky jí nepatří. Patří Českým drahám.“

Jan Herget, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme