Pražští radní odsouhlasili stavbu metra D z Pankráce do Písnice

První úsek nové trasy metra D má vést z Pankráce do Písnice. Výstavbu dnes odsouhlasila rada města. Na projekt chce získat dotace z evropských fondů. O přesné podobě trasy, od které se odvíjí i cena, chce magistrát rozhodnout do půl roku.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Metro, nástupiště, cestující (ilustrační foto)

Metro, nástupiště, cestující (ilustrační foto) | Foto: Eva Odstrčilová

Ve hře jsou stále dvě varianty. Podle první by trasa D byla jen odbočkou metra C, podle druhé by tvořila samostatnou linku.

Varianta odbočky přijde podle aktuálních plánů na necelých 25 miliard korun. Ve druhém případě by se cena zvýšila asi o čtyři miliardy, protože by bylo nutné na Pankráci vybudovat novou přestupní stanici.

Pokud se radní rozhodnou pro levnější variantu, u stejného nástupiště by se na Pankráci střídaly vozy metra C i D. Bylo by prý navíc možné ušetřit za technologické zázemí i údržbu, využívat stávající vozový park nebo odložit vybudování depa v Písnici.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktorka Veronika Neprašová zjišťovala podrobnosti o plánované lince metra

„Přihlédneme k tomu, kolik lze čerpat finančních prostředků z operačního programu doprava, v jakém technickém stavu je Nuselský most a také zároveň rozložíme čerpání strategické investiční akce do jednotlivých let,“ přiblížil radní Jiří Pařízek z TOP 09.

Záležet bude také na tom, jestli se Praze na projekt podaří získat peníze z Evropské unie a případně i od státu. „Praha nemá v tuto chvíli peníze, že by metro mohla stavět ze svých samotných prostředků,“ upozornil primátor Tomáš Hudeček z TOP 09.

Linka D v délce více než deset kilometrů má sloužit například obyvatelům sídlišť Krč, Modřany a Lhotka a částečně odlehčit lince C. Kdy po nové trase vyjedou vozy metra, zatím není jasné.

V současnosti je ve výstavbě také prodloužení linky A ze stanice Dejvická do Motola. Jedná se celkem o čtyři nové stanice. Hotové jsou už všechny tunely i hrubé stavby stanic. V provozu by trasa měla být od příštího roku.

Trasa metra D | Foto: ČTK | Zdroj: ČTK

Veronika Neprašová, krw Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme