Pražští radní rozhodnou o trase metra D

Radní Hlavního města mají dnes rozhodovat o pokračování příprav nové trasy metra D. Metro by mělo být projektováno se stejnými technologiemi, jaké mají ostatní trasy.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stanice metra Malostranská

Stanice metra Malostranská | Foto: Filip Jandourek

O trase D se mluví už dlouho. Magistrát se podle všeho kloní k nejlevnější variantě. A tou je pouhá odbočka trasy C z Pankráce do Písnice.

Taková výstavba by přišla na 25 miliard korun, a to je o 10 miliard méně než původní varianta.

Přehrát

00:00 / 00:00

O budoucnosti pražského metra mluvil Nikola Bojčev

Původní záměr bylo postavit trasu s použitím nejmodernějších technologií - vlaky bez řidičů, prosklené bezpečnostní stěny na nástupištích, velkoryse řešené stanice.

To v nejlevnější variantě není. Výhodou ale je, že ve stanici Pankrác nebudou muset lidé přestupovat. Vlak totiž pojede rovnou na novou trasu.

Mezi nevýhody pak patří delší, respektive nepravidelné intervaly spojů. A to konkrétně na trase C ve špičce v úseku Pankrác - Háje a Holešovice - Letňany.

Trasa D v levnější variantě navíc není alternativou pro trasu C, pokud by se přistoupilo k opravě a tedy uzavření Nuselského mostu.

Nikola Bojčev, mkp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme