Přebíhání z jednoho autobusu do druhého v Praze na Strahově možná brzy skončí

Cestující v Praze si již pomalu zvykli na rozsáhlé změny hromadné dopravy, které proběhly před dvěma měsíci. Na některých místech ale nepřispěly k lepšímu, spíše naopak. Lidé mají komplikovanější cestování například na Jarově nebo na Strahově.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Autobus MHD v Praze

Autobus MHD v Praze | Foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Na zastávce Biskupcova je nejvíc rušno mezi sedmou a osmou hodinou ráno. Už dva měsíce tu musejí obyvatelé Jarova přestupovat. K metru a na Vinohrady dřív jezdili přímo, linkou číslo 16. Ta ale od září na Jarov nejezdí.

„Při cestě na Vinohrady nebo na Náměstí Míru je problém právě s tím přestupem. Jsou tam vždycky mraky lidí,“ stěžuje si starší paní.

Mladší slečna však takové problémy nevidí: „Není to ideální, ale dá se to zase přežít. Je možné cestovat jiným spojením.“

Za obnovu spojení bojuje radnice Prahy 3, která usiluje o spojení Jarova s metrem A na stanici Flora a Želivského.Podle pověřeného ředitele Ropidu Pavla Procházky je řešení závislé na přidělení finančních prostředků dopravního podniku na příští rok.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportář o dopravě na Jarově a na Strahově přináší redaktror Jan Hegert

Další problém řeší Ropid na Strahově. Tam, kde dřív lidé jezdili přímo, teď musejí přebíhat z jednoho autobusu do druhého. Nedávno se o tom osobně přesvědčil i primátor Prahy Bohuslav Svoboda.

„Když studenti přebíhají na autobus, nepřipadá mi to nic divného, to patří ke studentskému životu, ale jde o to, zda být musí či nemusí,“ říká .

Situace na Strahově by se však měla změnit. „Linka 143 bude mít výstupní zastávku přímo v nástupní zastávce linky 191,“ říká Procházka. Cestující tak vystoupí v jedné zastávce, v té samé opět nastoupí a budou moci pokračovat do Košíř.

Cestující, kteří nejsou se změnami v pražské MHD spokojení, mohou dát Ropidu vědět. Organizátoři hromadné dopravy provádějí celý podzim průzkumy přímo v terénu a na přelom listopadu a prosince chystají anketní průzkum.

„Na základě všech podkladů, které budeme mít, vše připravíme k jednomu termínu tak, aby hodnocení proběhlo k jednomu datu,“ dodává Procházka. Přímého spojení k Metru a na Vinohrady se tak obyvatelé Jarova možná dočkají na začátku března.

Jsou to dva měsíce od chvíle, kdy Praha zažila největší změny hromadné dopravy za posledních 25 let. Rušily se desítky autobusových i tramvajových linek, zaváděly se nové a cestující se museli naučit přestupovat jinde, než dřív. Obavy z kolabující dopravy se nenaplnily, ale přesto nejsou všichni spokojeni.

Jan Herget, Prokop Havel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme