Přetíženou dopravu v dolní části Libně tunel nevyřeší. Nejsou na něj peníze

Obyvatelé, představitelé města i architekti diskutovali na úřadě Prahy 8 o tom, jak vyřešit hlučnou a přetíženou automobilovou dopravu v dolní části Libně. Z Rohanského nábřeží a Sokolovské ulice tam míří desítky tisíc aut denně. Podle stávajícího územního plánu se měla doprava svést do tunelu pod Palmovkou. Na ten ale nejsou v dlouhodobém horizontu peníze ani politická vůle.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Libeňská synagoga na Palmovce

Libeňská synagoga na Palmovce | Foto: Tomáš Vodňanský | Zdroj: Český rozhlas

Městská část Praha 8 si proto nechala zpracovat novou studii, která tunel zcela pomíjí. Návrh architekta Josefa Pleskota počítá s návazností Rohanského nábřeží na Libeňský most. Z něj by auta mířila ulicí Na Žertvách ven z Libně.

Touto ulicí v minulosti projížděly vlaky, takže je dostatečně široká na to, aby jí projížděly tramvaje a aby tam vznikla parkovací místa i prostor pro zeleň a chodce.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktorka Anna Königsmarková se zajímala o návrhy, jak zklidnit dopravu v dolní části Libně

„To znamená, že by se nemuselo investovat do nesmyslných tunelů a nesmyslných obchvatových záležitostí a zároveň by se zkultivovaly ulice, kde je široký chodník, kde se dá udělat kavárna, kde je stromořadí, kde se dá ulice bezpečně přejít, aby člověka neporazilo auto, ale to auto tam skutečně taky musí být. Tramvaj tam musí být. To všechno se do tohoto uličního profilu nějakým způsobem musí vejít,“ vysvětluje architekt.

Argument o širokém bulváru ale obyvatele, kteří na debatu dorazili, příliš nepřesvědčil. Nelíbí se jim především, že se dosud jednalo o jedno z mála míst na Palmovce, kudy auta nejezdila.

„Mě překvapuje, že se to řeší z hlediska dopravy, místo aby se začalo reagovat na potřeby lidí. Doprava se vnáší tam, kde není,“ upozornila jedna z účastnic setkání.

Studií architekta Pleskota se zabýval i Útvar rozvoje města, který ji zamítl. A to z toho důvodu, že křižovatku na Palmovce měl za příliš složitou a nebezpečnou.

O tom, že by se územní plán změnil zcela ve smyslu včera představeného návrhu, pochybuje i náměstek primátora Tomáš Hudeček z TOP 09.

„Já si myslím, že územní plán, jak bude tvořen, bude tuto studii brát jistou měrou v potaz. Mám trochu pocit, že ze dvou studií, které byly udělány – to znamená jak podle platného územního plánu, tak i tato studie – mají svá pro a proti a v konečném důsledku možná jakýsi hybrid bude tím správným řešením,“ uvedl.

Celá debata bude podle náměstka pokračovat ještě zhruba rok, než bude nový metropolitní plán zcela dokončen.

Anna Königsmarková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme