Při srážce s tramvají letos v Praze zemřelo už 5 lidí

Pod koly pražských tramvají loni zemřelo 13 osob. Při takovém střetu má člověk jen malou šanci na přežití a ve většině případů je to právě vina chodců, kteří tramvaji zastoupí cestu. Odradit je od toho má nová bezpečnostní kampaň ve vozech pražského dopravního podniku.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tramvaj. Ilustrační foto.

Tramvaj. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

Na konečné ve Stromovce mohli dnes kolemjdoucí na vlastní oči vidět, že zastavit rozjetou tramvaj není jen tak. Bezpečnostní technik Petr Krupička nám při ukázce popsal, co se s člověkem, kterého tramvaj zachytí, vlastně děje:

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž připravil redaktor Českého rozhlasu Jan Herget.

„Spadne dolu a v první fázi by ho to mělo odrazit od tramvaje pryč mimo koleje. Pokud je rychlost větší, tak se chodec dostane za ten rám a už tam není nic, co by ho mohlo zachránit. Je omlácen o bedny s elektrovýzbrojí a posléze i podvozek.“

„Zranění jsou podle toho, jestli je zachycen nohama, hlavou nebo celým tělem,“ dodal Krupička. Šéf pražské dopravní policie Pavel Švrčula zdůraznil, že riziková místa, kde dochází k podobným nehodám nejčastěji jsou Vodičkova ulice, úsek mezi Biskupcovou a nákladovým nádražím a také okolí Olšanského náměstí.

Pražští dopraváci řeší nehodu, kdy se tramvaj střetne s chodcem i osmnáctkrát za měsíc. A vina je většinou na straně chodců, kteří riskují při dobíhání tramvaje nebo z neopatrnosti na zastávce jen tak vstoupí do kolejiště.

Kampaň ukáže skutečné nehody

Možná si to příště rozmyslí, když v tramvaji uvidí plakáty nové kampaně, na kterých jsou zachycené skutečné nehody. Dopravní podnik si od toho podle ředitele Martina Dvořáka slibuje úbytek podobných kolizí:

„Rozjíždíme momentálně kampaň, která by měla upozornit chodce na potencionální riziko, zejména na to, že tramvaj na přechodu má přednost. Druhá věc je, že ve spolupráci s policií a dopravními experty se snažíme v rámci rekonstrukcí tramvajových tratí a výstavby nových instalovat relativně velké množství bezpečnostních prvků, které by měly jak upozornit na místa pro přechod, tak eventuelně i zabránit přebíhání tramvajových pásů.“

Tramvaj totiž není auto, ale spíš vlak, takže její brzdná dráha je mnohem delší. Skákat jí do cesty se tedy opravdu nevyplatí, takže místo toho raději zvolněte krok.

Jan Herget, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme