Radnice Prahy 5 od března zavede vlastní systém parkování

Mezi pražským Újezdem a Lihovarem bude od března platit nový parkovací systém. Odsouhlasilo to zastupitelstvo Prahy 5, které nechce čekat na rozšíření modrých zón hlavního města. Pro své obyvatele zavede parkovací karty a vyhrazená místa omezí značkami stání. Radnice tím chce zamezit přespolním řidičům, aby Prahu 5 využívali jako odstavné parkoviště.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Parkovací zóny v Praze

Parkovací zóny v Praze | Foto: Filip Jandourek

„Koncept byl zvolen tak, aby řádově z 3000 parkovacích míst, která jsou v této oblasti, jsme část garantovali rezidentům, část všem obyvatelům Prahy 5 a zároveň umožnili volný příjezd všem, kteří na městskou část chtějí přijíždět,“ říká starosta Prahy 5 Miroslav Zelený ze strany Uzdravme naši politiku.

Parkování radnice omezí podél levého břehu Vltavy - ulicemi Vítězná a Újezd přes Holečkovu, Drtinovu, Kartouzskou, Radlickou, Dobříšskou a Strakonickou.

„Pro rezidenty je vyčleněno 600 míst. Tam budou chráněni v rámci této dopravní značky po celý den. Zároveň ale v této části umožňujeme přes den – od 8 hodin do 18 hodin – parkovat všem občanům Prahy 5.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O nový systém parkování v Praze 5 se zajímala reportérka Magdalena Medková

„Další část je řádově asi 2300 parkovacích míst, kde umožňujeme parkování všem občanům a podnikatelům na Praze 5. Je zde časové omezení, kdy je vyžadována právě parkovací karta. Nastaveno je tak, aby tato zóna zároveň umožňovala volný příjezd všem Pražanům,“ přibližuje nový systém starosta.

Rezidenti dotčeného území a obyvatelé Prahy 5 dostanou od radnice parkovací kartu zdarma. Vyzvednout si ji budou moci od poloviny prosince. Za nový systém, který začne platit v březnu příštího roku, zaplatí radnice mezi třemi a čtyřmi miliony korun.

„My jsme si naprosto vědomi, že Praha 5 už je několik let velmi přetížená, co se týká parkovacích kapacit. Čekání další dva tři roky, než magistrát připraví celý koncept znovu, je pro nás čas, který je neuvěřitelně dlouhý,“ dodává starosta Zelený.

Parkovací zóny městských částí se svolením magistrátu

Podobný názor má i Praha 8. Ta chce od nového roku zavést rezidenční zóny v Karlíně, v části Libně a v okolí stanice metra Kobylisy. Podle pražského primátora Tomáše Hudečka z TOP 09 magistrát městským částem povolil vlastní systém. Koriguje ho ale tak, aby byl v souladu s novou koncepcí hlavního města Prahy.

„Byl jsem informován zodpovědným náměstkem Nouzou o tom, že zhruba do měsíce budeme mít na stole návrh nové koncepce s tím, že do té doby městské části zaváděních svých zón koordinují právě s magistrátem.“

„Tedy ze strany hlavního města Prahy není nikterak blokováno těmto městským částem dočasné zavedení jakýchsi místních parkovacích zón, ale směřujeme naopak k tomu, že jejich zavedení bude následně - věříme tomu - v pozitivním smyslu využito při té celoměstské koncepci,“ doplňuje primátor.

Kdy městské části přejdou na nový celoplošný systém, zatím podle Hudečka jasné není.

Magdaléna Medková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme