Rekonstrukce hlavního nádraží v Olomouci se dotkne i cestujících

V Olomouci začala dnes ráno rozsáhlá rekonstrukce tamního hlavního nádraží, která bude stát několik miliard korun. Opravy se dotknou také cestujících.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlaky, železnice, železniční doprava (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Podle železničářů budou mít některé vlaky kvůli probíhajícím pracím zpoždění. Stavební firma bude nicméně vše provádět za plného provozu.

Jedná se o jednu z největších investic v kraji za poslední roky, která přijde na dvě miliardy korun.

Rekonstrukce se dočkají všechna stávající nástupiště a stavební firma navíc vytvoří ještě jedno nové, ostrovní nástupiště. Opravy se dočká i podchod pro cestující, který je nyní v havarijním stavu.

Přehrát

00:00 / 00:00

O rekonstrukci hlavního nádraží v Olomouci mluvil reportér Ivo Opletal

Dělníci také vymění koleje a mosty na příjezdové trase – vše s ohledem na to, aby se zvýšilo pohodlí cestujících, stanice totiž prošla modernizací naposledy v 70. letech minulého století. Olomouc je tak jedno z posledních míst na hlavní trase z Čech na sever Moravy, kde musí vlaky zpomalovat kvůli starým kolejím.

Inovováno má být elektronické zabezpečovací zařízení a informační systém. Bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém.

Díky rekonstrukci, která má trvat až do srpna 2016, se zvýší odbavovací kapacita olomouckého nádraží o 14 procent.

Po modernizaci budou moci železniční stanicí Olomouc projíždět osobní vlaky rychlostí do 160 kilometrů v hodině a nákladní soupravy až 120 kilometrů za hodinu.

Tereza Jelínková, Ivo Opletal Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme