Revitalizace pražských Bubnů prošla zastupitelstvem. Začít může do tří let

Obyvatelé pražských Bubnů - Zátor by se v příštích letech mohli dočkat revitalizace dlouhodobě zanedbaného území. Plán v horizontu 15 - 30 let počítá například s přestavbou bubenského nádraží, se dvěma novými městskými bulváry nebo dostavbou severního vestibulu u stanice metra Vltavská.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nádraží Praha - Bubny čeká mohutná přestavba | Foto: Google Maps

„Líbí se mi, že bude přístupné z naší strany od Veletržního paláce a od Výstaviště metro a pak že Bubny budeme moct používat jako vlakovou zastávku. Protože teď musíme chodit buď na Masarykovo nádraží, nebo na Hradčanskou,“ těší se na změny jedna z obyvatelek Prahy 7, která přišla o plánu revitalizace diskutovat s vedením města i radnice.

Podle místních je už nejvyšší čas s Holešovicemi a okolím něco udělat. Totéž si myslí i předkladatel návrhu náměstek pražského primátora Tomáš Hudeček z TOP 09.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jak by měla vypadat revitalizace pražských Bubnů, přibližuje redaktorka Evelyna Kulíšková

„Kéž by tady vzniklo širší centrum, jako je myslím si docela povedený Anděl. Zvedne to prestiž této lokality, zvedne to živost v této oblasti. Myslím si, že území je to natolik velké a dlouhodobě zapovězené, že zlepšení musí nastat," plánuje Tomáš Hudeček.

Podrobná studie, kterou nechal Hudeček zpracovat a společně s městskou částí tento týden představil obyvatelům Prahy 7, ale vyžaduje zrušení stavební uzávěry v oblasti a také změnu územního plánu.

To ale pražští zastupitelé, především z ODS, dlouhodobě odmítali. Plán nakonec prošel až na lednovém zasedání.

Praha teď může nechat zpracovat změnu územního plánu pro asi 100 hektarové území. Změna počítá se zástavbou železničního nádraží v Bubnech a také by měla najít optimální řešení pro zájmy developerů, kteří plánují výstavbu za desítky miliard korun.

V místě by mohl vzniknout kancelářský, bytový a obchodní komplex nebo také koncertní sál, který Praze 7 chybí. Dále se počítá s vybudováním severního vestibulu stanice metra Vltavská nebo s novým náměstím vedle nádražní budovy, ve které by mohlo být muzeum holocaustu.

Kromě toho mají v Argentinské a nově vybudované Brazilské ulici vzniknout nové městské bulváry, které pomohou usměrnit frekventovanou dopravu.

Stanice metra C Vltavská by se mohla dočkat druhého vchodu | Foto: Google Maps

Proti návrhu v minulosti vystupovala také Praha 7. Na jednáních zastupitelstva byl slyšet zejména hlas starosty Marka Ječménka z ODS. Před lednovým jednáním ale změnil názor a návrh akceptoval, i když s některými výhradami.

„Nějaké třecí plochy tady jsou, protože my si myslíme, že je nedostatečně zatím řešena třeba tranzitní doprava. Je velká část investice přenesena na stát. Dneska jsme se dozvěděli částku v rozsahu 5 až 7 miliard. A myslíme si, že tady na Praze 7 je nedostatečně řešena doprava v okolí Výstaviště," říká Marek Ječmének.

Kromě jiného chce právě o tom Praha 7 ještě diskutovat. Podle Tomáše Hudečka mohou jednání s městskou částí a obyvateli trvat až dva roky. Poté by měli pražští zastupitelé schválit studii rozvoje území.

V letech 2016 až 2017 by se mohlo začít pracovat na zklidnění dopravy a modernizaci železnice. Kompletní přestavba území by mohla podle Hudečkova odhadu trvat 15 až 30 let.


Zvětšit mapu

Marína Dvořáková, Evelyna Kulíšková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme