Rezidenti si je pochvalují, živnostníkům způsobují problémy. Nové parkovací zóny fungují už měsíc

Zóny placeného parkování začaly v Praze 5 a 6 fungovat zhruba před měsícem. Rezidenti si novinku často chválí, živnostníkům přinesla spoustu komplikací. Od srpna totiž mají dvě možnosti. Buď mají v těchto městských částech sídlo a můžou si koupit parkovací oprávnění, nebo musí hledat místo mimo modré zóny a zaplatit za parkování přes automat.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Modrá zona na parkování | Foto: Khalil Baalbaki

„Klienti nejsou ochotni platit třeba 800 korun za den jenom za to, že tam parkujeme. Pro nás je to v tuto chvíli téměř bezvýchodná situace,“ popisuje zaměstnanec jedné mimopražské firmy.

Za svými zákazníky musí dojíždět každý den a parkovat jinde by pro něj bylo komplikované. „Potřebuji s sebou vozit nářadí a náhradní díly. To vyžaduje, abych parkoval přímo v místě instalace,“ dodává.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rezidenti si je pochvalují, živnostníkům způsobují problémy. Parkovací zóny fungují už měsíc

Parkovací zóny fungují v pražských Dejvicích a na Smíchově od konce srpna. Podle starosty Prahy 6 Ondřeje Koláře z TOP 09 radnice o problémech živnostníků ví.

„Chceme, aby se nějakým způsobem upravila metodika vydávání parkovacích oprávnění a aby se upravil i ceník, aby byl vstřícnější jak k rezidentům, tak i podnikatelům, kteří nyní platí podle nás celkem neúnosné částky za to, aby vůbec mohli zaparkovat,“ říká Kolář.

Pro majitele provozovny nebo nemovitosti stojí oprávnění 12 tisíc korun ročně. Platí to ale jen pro první auto, za další si podnikatel připlatí. Praha 6 zatím vydala živnostníkům zhruba 1500 oprávnění a vybrala přibližně 24 milionů korun.

Cenu pro podnikatele chce do konce roku přehodnotit i pražský magistrát.

Speciální auto s kamerami na střeše bude snímat registrační značky | Foto: Filip Titlbach

„Poslední, co bychom chtěli, je, aby nám drobní živnostníci utíkali z městských částí a nebytové prostory se předělávaly na víceméně neobyvatelné bytové prostory. To by bylo velmi špatné. Chceme, aby lidé skutečně mohli provozovat své řemeslo nebo svoji živnostenskou činnost tam, kde žijí nebo kde byli zvyklí,“ dodává náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD.

Ve všech zónách placeného stání jezdí speciální monitorovací auta s kamerami, která kontrolují, jestli mají všichni zaplaceno. Zjistí také, jak řidiči modré zóny využívají. Radnice pak může některé zóny změnit na návštěvnické, ve které řemeslníci svá auta po zaplacení zaparkují až na 24 hodin.

Lída Křesťanová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru