Říčany chtějí bojovat proti neustálému překračování rychlosti třemi novými radary
Radnice v Říčanech chce důsledněji bojovat proti řidičům, kteří v obci nedodržují předpisy a jezdí příliš rychle. Pronajme si tři úsekové měřiče, pomocí kterých bude nepřetržitě sledovat rychlost aut na hlavních městských tazích.
„V noci je to velký problém, budí mě to. Protože mám malé dítě, tak jsem navyklá slyšet každý zvuk,“ vypráví Helena Klokočníková, která bydlí v Černokostelecké ulici. Ta je nejvytíženější v celých Říčanech.
„Měření rychlosti by nebylo špatné,“ vítá stavbu úsekového radaru.
„Jakmile vám tady zastaví autobus a jdete do nemocnice, tak nemáte šanci přejít,“ říká Hana Děďůrková, která dojíždí do říčanské nemocnice.
Jen za loňský rok se v Říčanech stalo 108 dopravních nehod, devět z nich kvůli vysoké rychlosti. Radnice chce úsekové radary zavést hlavně kvůli bezpečnosti lidí, jak říká starosta Vladimír Kořen z nezávislého sdružení Klidné město.
„V našem městě projíždí velká spousta aut, zhruba dvacet tisíc denně, a to v blízkosti škol a školek. Bohužel se nám zatím stav nezlepšil, lidé naším městem stále projíždějí někdy i přes sto kilometrů v hodině na místech, kde přecházejí školáci,“ komentuje situaci Kořen.
Hlídky strážníků nestačí
Nové měřiče chce radnice postavit do ulic Smiřických, Říčanská a Černokostelecká. Zdejší strážníci se snaží bojovat proti neposlušným řidičům už několik let, ale zatím marně.
„Nejvíc nás trápí ulice Černokostelecká, která prochází středem města Říčany. I občané si na ni velmi často stěžují. V noci se tato komunikace stává závodištěm, “ přiznává velitel městské policie Václav Řezáč.
„Strážníci městské policie chodí v průměru sedmkrát do měsíce měřit rychlost. V loňském roce jsme zastavili 390 aut, na pokutách jsme udělili 320 tisíc. Letos je to už 54 řešených přestupků a na pokutách cca 45 tisíc,“ dodává.
Úsekové radary by podle něj mohly pomoci i při odhalování kradených aut podle registračních značek.
Radnice si tři nové měřiče rychlosti pronajme zhruba za šest milionů korun na pět let.