Řidiči v Lounech přestanou za špatné parkování dostávat botičky, policisté s tím nesouhlasí
Netrestat řidiče za špatné parkování nasazením tzv. botičky chtějí v Lounech. Strážníci by měli řidiči buď domluvit, nebo mu udělit za špatné parkování pokutu. Město tak chce zlepšit obraz městské policie. Dopravní policisté jsou ale proti – tvrdí, že pokuty řidiči platit nebudou.
„Je to politické rozhodnutí. Z jedné strany je to ekonomický pohled, kdy to zabírá určitý fond pracovní doby a náklady na dvojí příjezd hlídky. A druhý pohled je výchovný,“ vysvětluje místostarosta Jan Čermák z Volby pro město, co k rozhodnutí radnici vedlo.
Experiment má trvat od ledna do března příštího roku. Namísto nepopulárních botiček budou řidiči dostávat za stěrač upozornění, kde mají zaplatit pokutu.
Řidiči v Lounech už nebudou za špatné parkování dostávat botičky. Proč se k tomu město rozhodlo a co na to říká policie, zjišťoval Jan Beneš
„Nebudou dávat botičky. Budou oznamovat pomocí výlepu pokuty, které přestupci budou platit na městské policii,“ doplňuje místostarosta Čermák.
Až doteď řešili strážníci většinu přestupků při parkování domluvou. Od ledna špatně parkující řidiči zaplatí pokutu na služebně městské policie, před kterou ale chybí parkoviště a která nemá prostory pro ty, kteří čekají na vyřízení přestupku.
Psychologický efekt bude chybět, tvrdí policie
S nápadem nedávat botičky ostře nesouhlasí vedoucí dopravní policie v Lounech Jiří Král. „Přijde nám to přinejmenším podivuhodné nebo nesmyslné, protože ten efekt, zejména psychologický, tam bude chybět,“ vysvětluje Král.
„Řidiči úplně jinak reagují na to, když vidí na některém vozidle nasazenou botičku a ostatní si to rozmyslí. I ten přestupce má daleko větší motivaci přestupek ihned vyřešit,“ míní vedoucí dopravní policie.
Strážníci v městě přitom botičky nasazují jen výjimečně. „Průměrně městská policie v Lounech v letošním roce rozdává 1,09 botičky průměr na den,“ potvrzuje ředitel městské policie v Lounech Radek Balaš.
Šéf lounské dopravní policie Jiří Král proto pochybuje i o ekonomickém přínosu opatření.
„Pokud je tam tak nízký počet instalací technických prostředků, tak si myslím, že to nebude o zásadní ekonomické úspoře. Naopak může být zatížen aparát administrativou při následném vyřizování přestupků. Motivace to hradit a dodržovat předpisy bude daleko menší,“ míní Král.
Pokud totiž špatně zaparkované vozidlo nestojí pod dohledem městských kamer, je obtížné dokázat řidiči převzetí pokutového bloku.