ROPID a dopravní experti se v názoru na změny pražské MHD rozcházejí

Byl to doslova „velký třesk", když pražský magistrát spustil loni v září převratné změny v systému hromadné dopravy. Pražané se bouřili, a jak to tedy nakonec dopadlo, dnes před novináři bilancovali zástupci radnice a organizace ROPID, která změny zaváděla.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní podnik Praha, MHD (ilustrační foto).

Dopravní podnik Praha, MHD (ilustrační foto). | Foto: Filip Jandourek

Loňské změny v MHD provázely bouřlivé protesty mnoha Pražanů, podle nichž takový zásah nebyl dostatečně promyšlený, mohl by spíš vyvolat chaos, ztížit cestování po hlavním městě a tak dále.

„Ukázalo se, že drtivá většina změn byla zavedena do života v klidu, bez nějakých zásadních otřesů. Koneckonců ukazují to i výsledky posledního anketního průzkumu, který byl nejrozsáhlejší za svou historii,“ tvrdí ředitel ROPIDu Pavel Procházka.

Přehrát

00:00 / 00:00

O dopadech loňských změn v pražské MHD diskutovali v poledních Ozvěnách dne na Radiožurnálu ředitel ROPIDu Pavel Procházka a dopravní expert iniciativy Auto*Mat Vratislav Filler

ROPID tak ve většině ukazatelů podle průzkumu dosáhl lepších výsledků než v minulých letech. Pavel Procházka však připouští, že veřejnost se na firmu obrací i s připomínkami, které však podnik průběžně řeší.

„Ty nejzásadnější problémy byly řešeny postupně už v minulých měsících. Teď využijeme ten anketní průzkum, abychom se nad tím ještě více zamysleli a vyhodnotili to z komplexního pohledu,“ říká Pavel Procházka a dodal, že nedochází k překotnému návratu původních změn.

Špatné známky obdržela společnost ROPID paradoxně v oblastech, kde došlo k posílení dopravní infrastruktury. Zjistilo se tak, že ani po zavedení posilovacích spojů není přepravní kapacita pro danou lokalitu dostatečná.

Dopravní expert iniciativy Auto*Mat Vratislav Filler se domnívá, že cestující v Praze se s novou strukturou hromadné dopravy smířit museli, protože povětšinou neměli jinou možnost.

„Když se podíváte na to, kolik cest bez přestupu teď zmizelo – z toho průzkumu vyplývá, že se počet cest bez přestupu snížil o třetinu – takže já tam vidím spíše zhoršení,“ oponuje Vratislav Filler.

Vladimír Kroc, Marína Dvořáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme