ROPID a dopravní experti se v názoru na změny pražské MHD rozcházejí
Byl to doslova „velký třesk", když pražský magistrát spustil loni v září převratné změny v systému hromadné dopravy. Pražané se bouřili, a jak to tedy nakonec dopadlo, dnes před novináři bilancovali zástupci radnice a organizace ROPID, která změny zaváděla.
Loňské změny v MHD provázely bouřlivé protesty mnoha Pražanů, podle nichž takový zásah nebyl dostatečně promyšlený, mohl by spíš vyvolat chaos, ztížit cestování po hlavním městě a tak dále.
„Ukázalo se, že drtivá většina změn byla zavedena do života v klidu, bez nějakých zásadních otřesů. Koneckonců ukazují to i výsledky posledního anketního průzkumu, který byl nejrozsáhlejší za svou historii,“ tvrdí ředitel ROPIDu Pavel Procházka.
O dopadech loňských změn v pražské MHD diskutovali v poledních Ozvěnách dne na Radiožurnálu ředitel ROPIDu Pavel Procházka a dopravní expert iniciativy Auto*Mat Vratislav Filler
ROPID tak ve většině ukazatelů podle průzkumu dosáhl lepších výsledků než v minulých letech. Pavel Procházka však připouští, že veřejnost se na firmu obrací i s připomínkami, které však podnik průběžně řeší.
„Ty nejzásadnější problémy byly řešeny postupně už v minulých měsících. Teď využijeme ten anketní průzkum, abychom se nad tím ještě více zamysleli a vyhodnotili to z komplexního pohledu,“ říká Pavel Procházka a dodal, že nedochází k překotnému návratu původních změn.
Špatné známky obdržela společnost ROPID paradoxně v oblastech, kde došlo k posílení dopravní infrastruktury. Zjistilo se tak, že ani po zavedení posilovacích spojů není přepravní kapacita pro danou lokalitu dostatečná.
Dopravní expert iniciativy Auto*Mat Vratislav Filler se domnívá, že cestující v Praze se s novou strukturou hromadné dopravy smířit museli, protože povětšinou neměli jinou možnost.
„Když se podíváte na to, kolik cest bez přestupu teď zmizelo – z toho průzkumu vyplývá, že se počet cest bez přestupu snížil o třetinu – takže já tam vidím spíše zhoršení,“ oponuje Vratislav Filler.