Rychlodráha z Prahy do Kladna se možná začne stavět už v letošním roce

Výstavba rychlodráhy z Prahy do Kladna už je zase o něco reálnější. Plán po osmi letech prošel posouzením o vlivu stavby na životní prostředí. Nová trať by se proto mohla začít budovat už letos. Cestující ze středních Čech se díky ní dostanou do centra Prahy o deset minut rychleji.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Příměstské jednotky ve stanici Praha Masarykovo nádraží | Foto: Jiří Suchomel

Správa železniční dopravní cesty chce výstavbu zahájit nejpozději v příštím roce. Jako první přijde na řadu úsek mezi Kladnem a pražským Veleslavínem s odbočkou na Letiště Václava Havla.

Podle mluvčího investora Tomáše Drvoty se zvýší kapacita trati. Bude totiž dvojkolejná:

„Přidá se jedna kolej tak, aby byly dvě a vlaky se nemusely složitě ve stanicích křižovat. Ale zároveň v místech, kde to bude možné, dojde k narovnání takzvaných oblouků, čímž dojde ke zvýšení traťové rychlosti.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O chystané rychlodráze z Prahy do Kladna natáčela Anna Königsmarková

A to na 120 nebo dokonce na 145 kilometrů za hodinu. Cestující z Kladna se tak do centra Prahy dostanou o několik minut rychleji.

Při budování rychlodráhy se počítá i s elektrifikací tratě, opravou mostů, nádraží, přejezdů a výstavbou protihlukových zdí. V průběhu prací budou muset cestující počítat s výlukou.

„V úseku Ruzyně - Kladno-Ostrovec předpokládáme, že by se jednalo řádově o tři až čtyři roky stavby. Předpokládáme i úplné vyloučení toho železničního provozu mezi Kladnem a Prahou. V některých plánech se uvažovalo, že by se využila současná trať, která spojuje Hostivice a Prahu-Smíchov tak, aby cestující mohli vlakem využívat spojení mezi Kladnem a Prahou,“ pokračuje Drvota.

Investor chce začít s úsekem Veleslavín - Kladno především z toho důvodu, že je finančně méně náročný. Druhá část od Masarykova nádraží po Veleslavín je kvůli plánovanému zahloubení pod zem podstatně dražší.

„V tuto chvíli je odhad nákladů na takovéto zahloubení mezi Bubny a Veleslavínem 27 miliard korun. Druhou fázi, která spočívá ‚jen‘ v modernizaci současné tratě, narovnání oblouků, elektrifikaci a zdvojkolejnění, odhadujeme přibližně na osm miliard korun,“ říká Tomáš Drvota.

Součástí první etapy by měla být také úprava nástupiště na Masarykově nádraží a Negrelliho viaduktu.

Anna Königsmarková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme