S přestavbou železničního koridoru v Plzni se začne na jaře příštího roku

Ředitelé Správy železniční dopravní cesty a Skansky dnes na ministerstvu dopravy podepsali smlouvu o přestavbě železničního uzlu Plzeň. Průjezd Plzní je klíčovým místem 3. koridoru. Obnovou projde nejen větvení kolejí před a za nádražím, ale i mosty přes řeku Radbuzu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nádraží Plzeň-Jižní předměstí

nádraží Plzeň-Jižní předměstí | Foto: djsoso.webpark.cz

Zhotovitelem stavby bude Skanska. Na stavbu se původně počítalo s rozpočtem více než 1,5 miliardy korun. Skanska zvítězila s nabídkou 940 milionů korun, což je pevně stanovená konečná cena. Ušetřené peníze se použijí na modernizaci jiné části 3. koridoru - mezi Prahou a Černošicemi.

Přehrát

00:00 / 00:00

O opravě plzeňského nádraží mluvil v Odpoledním Radiožurnálu redaktor Jan Herget

„To je část koridoru až do Berouna, která původně nebyla naplánována a do OPD1 ještě chceme dát dvě části, to znamená Smíchov-Černošice a Karlštejn-Beroun,“ říká ředitel Správy železniční a dopravní cesty Pavel Habarta.

Úspora není podle Habarty ani tak na materiálu nebo technologiích, ale jen díky soutěži. Skanska navíc zaujala i odlišným řešením výstavby mostů přes řeku Radbuzu, které postaví vedle kolejí a pak je jeřábem na definitivní místo jenom přenese. Tím se zkrátí výluky na opravované trati.

„Bylo tam naplánováno, že se most bude nad Radbuzou stavět postupně s lešením. My jsme přišli na to, že ho smontujeme na jedné straně a pak se jeřáby bude ukládat na to místo najednou, což celou záležitost výrazně zlevnilo a urychlilo,“ říká ředitel Skansky Dan Ťok.

V Plzni by měla stavba začít příští rok na jaře a skončit na přelomu let 2013 až 2014.

Součástí 3. železničního koridoru má být i zvlášť velká stavba 4kilometrového tunelu u Plzně. Tunel má podejít vrch Chlum a úsek mezi Plzní a Rokycany se tím zkrátí o 6 kilometrů. Výběrové řízení na tuto stavbu by mělo být vypsáno ještě do konce roku a první vlaky by tunelem mohly projet už v roce 2015.

Práce pokračují i na dalších koridorech

Nejrušněji je v současné době na 4. železničním koridoru mezi Benešovem a Olbramovicemi, kde se trať složitě klikatí, a proto se na trati staví hned několik menších tunelů. Přípravy na stavbu pokračují také mezi Veselým nad Lužnicí a Hrusicemi.

Jan Herget, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme