Senioři si u ombudsmana stále častěji stěžují na diskriminaci u bank a pojišťoven

Kancelář veřejného ochránce práv bude zkoumat, jestli banky a pojišťovny neznevýhodňují své klienty z důvodu vyššího věku. Některé banky například seniorům odmítají vydávat kreditní karty nebo jim při sjednávání cestovního, úrazového nebo životního pojištění účtují výrazné přirážky.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pavel Varvařovský

Pavel Varvařovský | Foto: Tomáš Adamec

Výzkum se uskuteční v červnu a červenci. Podle ombudsmana Pavla Varvařovského budou situaci na místě mapovat i najatí figuranti.

„Na nás se obraceli lidé vyššího věku, většinou to bylo přes 70, kteří měli pocit - a podle našeho patrně oprávněný, že jediným důvodem, proč jim nebyl určitý finanční produkt vůbec poskytnut, byl jenom jejich věk, nikoli nějaká obava před insolvencí nebo podobně. Takže jsme si řekli, že se podíváme, jestli to opravdu tak je,“ řekl Varvařovský Českému rozhlasu.

Vlasta Gajdošíková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme