Senioři z Třebíčska, kteří naletěli 'šmejdům', chtějí zpět své peníze

Podvedení senioři z Třebíčska chtějí vrátit předražené masážní polštářky. O případu takzvaných šmejdů informoval Český rozhlas zhruba před měsícem. Předražené zboží nutili starým lidem přímo za pokladnami Hypermarketu Albert. Po upozornění Českého rozhlasu provozovatel, společnost Ahold, s prodejci okamžitě smlouvy ukončila. Senioři se teď snaží polštářky vracet, zatím ale bezúspěšně.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Předražené masážní polštářky, které nutili 'šmejdi' seniorům za pokladnami Hypermarketu Albert | Foto: Michal Malý

„Vytáhla jsem si sumu šesti tisíc korun a slečna začala zjásat a gratulovat mně,“ popisuje Zdeňka Nikrmajerová, jakým způsobem se nechala přesvědčit ke koupi masážního polštářku.

I se slevou pořídila polštářek za trojnásobně vyšší cenu, než za jakou se běžně prodává v obchodní síti.

Přehrát

00:00 / 00:00

Podvedení senioři z Třebíčska se snaží vrátit předražené masážní polštářky, informuje Michal Malý

„Já jsem sice velmi obezřetná tady v těch věcech, ale asi jsme propadla takovému tomu nadšení, nebo nevím.“

Zdeňka Nikrmajerová připouští, že se zkrátka nechala zlomit. A není sama. Víme minimálně o dalších třech seniorech, kteří takto naletěli.

„Tak v žertu jsem se jí zeptala, no jen jestli to tady na mě nehrajete, jestli si to tady nevytáhne každý? A ona se dušovala, že ne, a říká, to si taky někdo vytáhne jen 200 korun. A já jsem jí na to skočila! Prostě jsem ji na to skočila!“ přiznává zákaznice.

Hosteska Michaela, která paní Nikrmajerové polštářek prodávala, nám přitom už dříve po telefonu přiznala, že výhru 6000 korun si opravdu vytáhl každý.

O tom, že je to pouze finta, jak lidi přimět, aby si zboží koupili, věděla. „To jsem věděla, taky jsem tam nepracovala dlouho,“ říká. Jeden ze všímavých zákazníků nám v e-mailu popsal i zákulisí těchto nekalých obchodních praktik.

Na Vysočině zkoušejí takzvaní 'šmejdi' nové praktiky. Zboží nabízejí v supermarketech

Číst článek

Když Zdeňka Nikromajerová dorazila domů, ověřila si na internetu skutečnou cenu masážního polštářku, tak se rozhodla od kupní smlouvy okamžitě odstoupit, na což má ze zákona nárok. Jenže tvrdě narazila.

„Už mně to nikdo nebral, opakovaně jsem volala. Došlo mi, že si moje číslo poznačili.“

„Je nám líto, ale s volaným číslem se nelze spojit, je buď vypnuté, anebo nedostupné,“ zní z telefonu.

Za vším stojí společnost Globe Holding Group, s. r. o. Sídlí v Praze na virtuální adrese společně s dalšími 350 firmami. Je to bývalá HOT Product, známá především z předváděcích akcí.

„Oznámím svůj případ udáním na Policii České republiky. Podám trestní oznámení na podvod,“ konstatuje paní Zdeňka.

Jednání firmy už prověřuje také Česká obchodní inspekce.

Michal Malý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme