Severomoravští starostové se chystají na ministra Dobeše. Kvůli stavbám silnic

Ministr dopravy Pavel Dobeš dnes zamíří do Moravskoslezského kraje. Postupně se setká se zástupci měst, kteří velmi nelibě nesou úspory v budování nových silnic. Jde například o spojení Ostravy s Opavou a Krnovem nebo řešení kolabující dopravy na Třinecku.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stavba rychlostní silnice | Foto: Vojtěch Berger

Kdy se podaří dokončit dálnici D1 až k polské hranici? Jak dlouho zůstane na Opavsku pruh posekaného lesa místo slibované silnice a kdy přestanou Frýdek-Místek decimovat tisíce projíždějících kamionů? To jsou otázky, kterými chtějí dnes zasypat starostové v Moravskoslezském kraji ministra dopravy Pavla Dobeše. Zejména proto, že u řady investic figuruje číslo nula.

Přehrát

00:00 / 00:00

O dopravních problémech natáčel na Ostravsku pro Ranní Radiožurnál redaktor Martin Knitl.

„Co na to já můžu říkat, no tady přes tu vesnici je to hrůza. Je to neuvážené zastavit to. Navíc myslím, že to zamrazení by stálo víc peněz, než pokračování,“ říkají obyvatelé Velké Polomi u Ostravy, jedné z mnoha vesnic, kde se silnice přes den nedá téměř projít.

U Hrabyně zase stojí most, zárodek léta slibované přeložky mezi Ostravou a Opavou, který však nikam nevede, na nic nenavazuje a vykácený les okolo zvolna zarůstá.

‘Třetí největší nula‘

Loni si poslanci přebrali petici s téměř 30.000 podpisy. Přestože sněmovní hospodářský výbor důležitost lepšího napojení na Opavsko a Bruntálsko přes Mokré Lazce posvětil, realita je jiná.

„Přidělené prostředky na rok 2011 na stavbu Mokré Lazce umožňují její dokončení za 135 let,“ poznamenal Pavel Vítek ze Sdružení pro rozvoj regionu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslav Novák v Ranním interview Radiožurnálu

Moravskoslezský kraj označil návrh dalšího financování silničních staveb jako ‘třetí největší nulu‘. I když teoreticky do regionů míří třetí největší balík peněz, současně je u mnohých významných položek pusto prázdno. Vedení kraje se bouří, tvrdí, že jde o porušování vládních usnesení a priorit operačního programu doprava.

„I vládní prohlášení, které bylo již po období předvolebních slibů, hovořilo o tom, že nebudou snižovány výdaje v oblasti dopravní infrastruktury. Opak je pravdou a torzo mostu zůstává v podobě, v jaké je. Přes mnoho příslibů byla v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury v loňském a letošní roce nula a stejná částka se opět objevuje na rok 2012,“ podotkl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.

Dnes si to chtějí starostové vyříkat přímo s ministrem dopravy Pavlem Dobešem. Novák neočekává od setkání okamžitý příslib stovek milionů, ale především to, že se ministr blíže seznámí se situací v kraji. „Jsem přesvědčen, že minimálně v tomto případě ministerstvo dopravy své stanovisko přehodnotí,“ věří.

Martin Knitl, Martin Hromádka, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme