Silnice mezi Nejdkem a Perninkem je po pěti týdnech opět průjezdná
Historická důlní díla ke Karlovarskému kraji neodmyslitelně patří. Starými šachtami jsou protkány snad všechny části regionu. Ani Krušné hory nejsou výjimkou. Ale právě tam způsobil na přelomu roku propad důlního díla starosti silničářům i motoristům, když na několik týdnů uzavřel jednu ze silnic.
Mezi krušnohorským Nejdkem a obcí Pernink v uplynulých pěti týdnech automobily neprojely. Komunikaci uzavřel propad silnice, který byl vážnější, než by se na první pohled zdálo.
„Na silnici byla III. třídy mezi Perninkem a Nejdkem byla zpozorována deformace povrchu. Došlo tam k propadu vozovky. Protože bylo podezření, že se jedná o nějaké staré důlní dílo, byla pozvána Česká geologická společnost, která to zkontrolovala,“ popisuje náměstek hejtmana Karlovarského kraje Petr Navrátil.
O zprůjezdnění silnice mezi Nejdkem a Perninkem informoval reportér Zdeněk Trnka
Pro obyvatele Perninku i Nejdku to znamenalo doslova katastrofu. Situace byla komplikovaná i tím, že přes Nové Hamry a Horní Blatnou si lidé cestu zkrátit nemohli. Daný úsek se v zimě neudržuje.
Uzavírka omezila i Vladimíra Kubů. „Lidi tam jezdí seshora dolů do Nejdku do práce, my tam jezdíme, protože v Perninku máme servis. Je to řádově o nějakých čtrnáct patnáct kilometrů dál a silnice na Horní Blatnou se neudržuje,“ říká.
Pět týdnů trvající motoristické trápení je teď ale u konce. Krajská správa a údržba silnic totiž vyslyšela nářky místních lidí a veřejné správy.
„Mohu s potěšením konstatovat, že silnice III. třídy číslo 21047 mezi obcemi Nejdek a Pernink byla otevřena pro veškerou dopravu,“ oznamuje Josef Bulka z dispečinku zimní údržby krajských silničářů a dodává:
„V současné době je průjezd umožněn oběma směry, v místě je pouze lehké zúžení s přednostním dopravním značením na tom místě, kde došlo k nejhoršímu propadu. Řidiči tedy mohou komunikaci využívat.“
Poškozená silnice je tedy průjezdná v obou směrech. Opravy mají dělníci v plném rozsahu dokončit na jaře, až to umožní počasí. Propad důlního díla v místech silnice byl sice nepříjemný, s ohledem na historii regionu ale podle Petra Navrátila více než příznačný.
„Karlovarský kraj je poddolován na velkém procentu. Doporučuji návštěvu muzea v Sokolově, tam uvidíte krásnou mapku, kde všude se v jakém období těžilo, a skutečně vás možná překvapí, že se těžilo téměř všude. Takže není to běžná věc, ale stát se to může,“ uzavírá Navrátil.