Sledovali jsme ONLINE: Tunel Blanka se otevřel, provoz je bez větších problémů
Do tunelového komplexu Blanka vjeli před 15. hodinou první řidiči. Šest kilometrů dlouhá soustava tří tunelů se otevřela po osmi letech budování, o čtyři roky později, než se plánovalo. A byla také mnohem dražší - i s napojením na Strahovský tunel stála 43 miliard korun. Rychlost je zatím omezena na 50 km/h.
Otevření tunelu pro vozidla předcházelo slavnostní přestřižení pásky u vjezdu do Bubenečského tunelu na Letné. Toho se ujali kardinál Dominik Duka, primátorka Adriana Krnáčová (ANO) a náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
První vozy na Letenské pláni začaly vjíždět do tunelu ve směru od Letenského náměstí. O chvíli později se ve výjezdu vedle tramvajové smyčky na Špejcharu objevila první auta, která přijela z Pelc-Tyrolky.
OBRAZEM: Krnáčová s Dukou slavnostně otevřeli tunel Blanka
Číst článek
Stavba komplexu začala za bývalého primátora Pavla Béma (ODS) před osmi lety a zprovozněna měla být v roce 2011. Termín dokončení se ale několikrát odsunul. Stavbu provázela řada komplikací – třikrát se kvůli tunelu propadla půda, potíže byly také s mokrými kabely.
Výrazně rostla také cena. Z původně uváděných 21 miliard korun dosáhne konečný účet za Blanku i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun. Magistrát loni uvedl, že náklady na provoz tunelu budou přes 160 milionů korun ročně.