Speciál MV: Rekonstrukce D1 se posune o několik měsíců

Rekonstrukce dálnice D1 se oproti původním plánům zdrží o několik měsíců. Původně měla začít na jaře příštího roku. Její stav je přitom téměř havarijní.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Martin Veselovsky ve Specialu v Brně

Martin Veselovsky ve Specialu v Brně | Foto: Khalil Baalbaki | Zdroj: Český rozhlas

I o tom diskutovali účastníci včerejšího Speciálu Martina Veselovského, který se tentokrát konal v Brně.

Přehrát

00:00 / 00:00

Gabriela Grmolcová shrnuje průběh Speciálu Martina Veselovského, který se konal v Brně

Debaty se účastnili například zmocněnec Ministra dopravy pro D1 Jiří Švorc, šéf dopravní policie Leoš Tržil nebo člen předsednictva ČESMAD pro nákladní dopravu Jiří Povolný.

„Musí se ta rekonstrukce provést z titulu životnosti, která je plánovaná na jistou dobu, a ta doba je dávno za námi,“ říká návštěvník Speciálu Martina Veselovského.

„Schody do Brna, největší tankodrom v republice, betonové peklo nebo dálnice smrti – to jsou přezdívky nejstarší a nejdelší dálnice v České republice D1,“ zahájil Speciál jeho autor.

Jedním z hlavních témat debaty byla nová informace o plánovaném oddálení rekonstrukce, kterou dálnice D1 už léta potřebuje. Podle Jiřího Povolného z předsednictva ČESMAD pro nákladní dopravu není rekonstrukce dostatečně připravená.

Sledujte záznam Speciálu Martina Veselovského: VIDEO: Dá se řešit peklo na D1?

„Jak jsme se tady dozvěděli, ta příprava je ve stádiu zrodu, nejsou dosud jasně zajištěny finanční prostředky, není zajištěna realizace,“ říká rozhořčeně Jiří Povolný.

Zmocněnec ministra dopravy pro D1 a R35 Jiří Švorc se ale brání tím, že příprava je příliš složitá a nedá se tak časově zvládnout do jara. V úvahu připadá termín červenec nebo srpen.

„Pokud bychom ten projekt podcenili, tak by to mohlo mít skutečně závažné ekonomické i provozní dopady,“ říká Jiří Švorc.

ČTĚTE TAKÉ: Dálnice D1 se začne opravovat až v létě, nejsou peníze

V ideálním případě se bude D1 rekonstruovat po etapách šest let. I když dálnice tradičně vzbuzuje mezi lidmi velké emoce, proběhla debata tentokrát věcně, dodává moderátor Martin Veselovský:

„Pokaždé mě znovu překvapí, že v tak emotivním tématu se vlastně můžeme někam dobrat, že prostě někdo někomu něco slíbí, řekne, že někoho bude poslouchat – tak to je pořád ještě překvapující.“

Gabriela Grmolcová, Marína Dvořáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme