Spořilovskému sídlišti by od kamionů mohla odhlečit vratná rampa

Přesně před dvěma lety se začalo jezdit po jihozápadní části Pražského okruhu, který spojil dálnice D1 a D5. Výrazně se tak ulevilo centru metropole, protože řidiči osobních aut opět našli cestu na Jižní Spojku, dříve ucpanou kamiony. Ty se ale kvůli nedostavěné části u Běchovic částečně přesunuly na sídliště Spořilov a výrazně ovlivnily život tamních obyvatel.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sídliště Spořilov v Praze | Foto: Filip Jandourek

Kamiony jezdily Spořilovskou ulicí už dávno, ale teprve přede dvěma lety kvůli nedostavěnému Pražskému okruhu se jejich počet zvýšil na 11 tisíc denně, takže jsou v místě překračovány limity emisí i hluku.

„Smrad, hluk. To vám řekne každý, že to je nejhorší tady,“ potvrzuje jedna z obyvatelek Spořilova a dodává: „To víte, ti, co by s tím měli něco dělat, ti tu nebydlí. Ti mají své baráky někde na čerstvém vzduchu a tady to vůbec nezajímá nikoho.“

Obyvatelé se shodují na tom, že za dva roky se pro obyvatele nic nezměnilo. Snížení rychlosti z 80 na 50 kilometrů v hodině se do jejich životů nijak zásadně nepromítlo. Navíc podle nich se předepsaná rychlost nedodržuje.

Přehrát

00:00 / 00:00

Jaké řešení by mohla mít situace na Spořilově, zjišťovala redaktorka ČRo Eva Kézrová

Ze spořilovského sídliště mohou kamiony zmizet teprve až po zprovoznění Pražského okruhu kolem Běchovic, které se dá v lepším případě čekat až v roce 2019. I díky aktivitě občanů se už na jaře podařilo vymyslet plán, jak snížit počet kamionů na Spořilově alespoň na polovinu.

„Hlavními body je vybudování vratné rampy na ulici 5. května, kdy směr ven z Prahy od D11 a R10 by nebyl veden v tom stoupání, ale jel by až na Kačerov a pak klasicky po v podstatě magistrále ven z Prahy na D1,“ vysvětluje Milan Dont, vedoucí odboru pozemních komunikací ministerstva dopravy, a pokračuje:

„Plus k tomu je potřeba ještě opravit jeden mostní objekt ve stejném místě. A pak to znamená úpravu rychlosti v souběžných ulicích na Spořilově. Bude zvažována výměna povrchu v ulici Spořilovské.“

Milan Dont obyvatelům vzkazuje i dobrou zprávu: peníze už byly uvolněny a na stavbě se pracuje.

„Tím, že stavba dočasně bude plnit roli Pražského okruhu do dostavby, tak peníze na to skutečně mohou být investovány ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Vše nasvědčuje tomu, že se realizace urychlí, a doufáme, že by do konce roku mohla být ta rampa hotová,“ slibuje Milan Dont.

Spořilovští občasné jsou však skeptičtí, neboť za uplynulé dva roky, co jim pod okny jezdí jeden kamion za druhým, už slyšeli ledacos. A slibům prostě nevěří.

Eva Kézrová, Marína Dvořáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme