Starostové Bártu nepřemluvili. Silnice se stavět nebudou

Zástupci moravskoslezských měst dnes nepřesvědčili ministra dopravy Víta Bártu, aby změnil svoje rozhodnutí o zastavení významných dopravních staveb v kraji. Starostům z Moravskoslezského kraje nejvíc vadí, že tři ze čtyř staveb, které se mají zastavit, jsou právě v jejich regionu. Na dnešním jednání ale ministr Bárta jejich argumenty nevyslyšel a trval na svém, že na stavby není dostatek peněz.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výstavba dálnice

Výstavba dálnice | Foto: ceskedalnice.cz

Starostové ministrovi vytýkají, že rozhodnutí úředníků je nekompetentní a vyzvali ministra, aby se lépe seznámil s celkovou situací v regionu, který bojuje se znečištěným ovzduším.

Přehrát

00:00 / 00:00

O výsledcích jednání delegace Moravskoslezského kraje na ministerstvu dopravy mluvil na Radiožurnálu náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Miroslav Novák

„Panu ministru jsme sdělili důvody našeho nesouhlasného stanoviska, na stůl jsme položili veškeré argumenty počínaje vysokou rozestavěností a díky tomu zhoršené dopravní situace na objízdných trasách včetně nákladů na konzervaci staveb. Především nám ze strany ministerstva schází důkladná analýza, které stavby by měly být při nedostatku financí pozastaveny. Minimálně v rovině dopravního zatížení dané oblasti,“ říká náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Miroslav Novák, který dnes s ministrem Bártou jednal.

„Pan ministr nám sdělil, že na rozhodnutí měl velmi málo času a proto se jím nemohl zabývat hlouběji a vyhodnotit všechny tyto argumenty. Přislíbil nám ale, že budeme přizváni k tvorbě rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2011, kde všechny tyto argumenty při rozhodování ministerstva o financování či zastavení dopravních staveb vezme v potaz,“ dodává Novák.

Přehrát

00:00 / 00:00

O zastavení některých dopravních staveb mluvil v pořadu Stalo se dnes Petr Moos z dopravní fakulty ČVUT.

„Jednání, která jsem vedl minulý týden, byla pod značným časovým tlakem a nebylo možno se setkávat se zástupci jednotlivých krajů a vysvětlovat, proč zastavujeme zrovna tyto stavby. Nicméně si myslím, že řešení, se kterým jsme přišli, je nejméně špatné z množiny špatných řešení, která jsme měli k dispozici,“ komentuje věc ministr Bárta.

Šetřit se dá i jinak

Podle Petra Moose z dopravní fakulty ČVUT rozhodl ministr dopravy správně: „Ministr hledá takové stavby, které přinesou nejmenší rizika, takže můžeme s výběrem v případě této nouze vyjádřit uspokojení, i když se dá říci, že na dopravních stavbách okolní země vůbec nešetří, ani v době krize.“

Další možností je podle Moose šetření na ekologických opatřeních: „Je možné rozložit v čase různá ekologická opatření, která provází výstavbu dálnic. Nejdříve dálnici uvést do provozu a potom dodatečně provádět některá opatření, která jsou vyvolána tlakem na ochranu životního prostředí.“

Problém začnou řešit poslanci

Celý problém se teď bude řešit v poslanecké sněmovně, kde se do věci mají vložit poslanci z Moravskoslezského kraje. S ministrem dopravy bude také chtít jednat šéf resortu životního prostředí Pavel Drobil, protože zlepšení ovzduší v Moravskoslezském kraji patří k prioritám vlády Petra Nečase.

„Už jsou informováni všichni poslanci z našeho kraje bez rozdílu politického trička. Využijeme debaty před schválením rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury a potom bude hlasování o rozpočtu státu. Věřím, že najdeme pochopení v rozpočtovém i hospodářském výboru parlamentu,“ uvedl po jednání náměstek primátora Ostravy Vojtěch Mynář.

Jan Herget, Lenka Rafaelová, Jan Piroch, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme