Stavbaři musí co nejdříve opravit oba dálniční mosty v Ostravě. Jinak hrozí jejich zřícení

Kondice dálničních mostů v Ostravě-Přívoze se zhoršuje, havarijní stav už platí i pro druhý přivaděč. Potvrdil to posudek, který pro Ředitelství silnic a dálnic zpracovala dopravní fakulta pardubické univerzity. Pokud se mosty co nejdříve neopraví, zřejmě bude nutné je úplně uzavřít, jinak hrozí i jejich zřícení. ŘSD už na odstranění havarijního stavu pracuje.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jedna z prasklin na dálničním mostě | Foto: Martin Knitl

„Posudek nám ukládá především odbagrovat a vyměnit materiál v takzvaném zemním tělese, což znamená náspy na obou stranách mostu, ale zároveň nám ukládá sanovat opěry, vyměnit mostní závěry a ložiska, sanovat trhliny,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Přehrát

00:00 / 00:00

V havarijním stavu už jsou oba dálniční mosty v Ostravě. Pokud se neopraví, bude nejspíš nutné je uzavřít. Více mluvčí ŘSD Jan Rýdl

Dodal, že posudek v posledních měsících sleduje prudké zhoršení stavu dálničních mostů.

„Bez odstranění nejzávažnějších poruch se neúměrně zvyšuje riziko nutnosti úplného vyloučení provozu na mostě, případně kolapsu mostní konstrukce,“ citoval Rýdl z posudku.

Na mosty už teď můžou vjet pouze osobní auta, a to maximálně třicetikilometrovou rychlostí. Jaro a léto je ale pro konstrukci rizikové.

Dva mosty na dálnici D1 v Ostravě-Přívozu byly uvedeny do provozu před šesti lety. Mají problémy s posunem nosníků, sesedáním materiálu a objevují se na nich praskliny. ŘSD na ně v září 2014 zakázalo vjezd kamionům a povolenou rychlost pro auta snížilo na 30 km/h. Podle stavební firmy Eurovia je důvodem praskání nevhodný materiál v násypech, tzv. studený odval, který podle ní vyžadovalo ŘSD.

„Jako správci a majitelé mostů v okamžiku, kdy bychom jenom zacítili, že se zvyšuje riziko, okamžitě mosty uzavřeme pro veškerou dopravu, včetně komunikace pod mosty,“ dodal mluvčí ŘSD.

Původní zhotovitel stavby, firma Eurovia, odmítá mosty opravit. S rekonstrukcí proto začne přímo Ředitelství silnic a dálnic, a to v dubnu.

Až mosty opraví, bude chtít peníze zpětně vymáhat od Eurovie. ŘSD zaplatí 20 milionů, které ale budou stačit jen na odstranění havarijního stavu mostů.

Problematické mosty na dálnici D1 v Ostravě-Přívozu | Foto: Český rozhlas

David Černý, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme