Stížnosti pacientů na novou podobu zubní pohotovosti na Jihlavsku se množí

Ten, koho někdy začal bolet zub po ordinačních hodinách jeho dentisty, ví, jak zásadní je zubní pohotovost. Od Nového roku na Jihlavsku nastala změna, která přináší některým pacientům problém. Pohotovost už není v nemocnici, ale střídavě v ambulancích zubařů v okrese. Pohotovost ale někteří údajně nedrží, jak by měli. Alespoň si to myslí pacienti, kteří posílají na jejich práci stížnosti.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zubní ordinace. (Ilustrační foto)

Zubní ordinace. (Ilustrační foto) | Foto: Josef Seifert

„Zkušenost mám velice špatnou. Nedávno mě bolel zub, bylo to po práci. Lékaři mají sloužit od tří do sedmi hodin. Já jsem tam přijela po páté hodině a na pohotovosti už nikdo nebyl, takže jsem celou noc trpěla jako zvíře,“ popisuje svoji zkušenost paní Kateřina, která na bolestivou noc bude dlouho vzpomínat. Stejně jako další pacienti, kteří ale na rozdíl od ní neotáleli se stížností.

„Stížnosti jsme zaznamenali, přišly od lidí, kteří například nenašli sloužícího lékaře. Bohužel se třeba nedopátrali ani na tom informačním centru, protože ani my jsme tu informaci zkrátka nedostali,“ podivuje se nad aktualizací seznamu lékařů zubní pohotovosti mluvčí jihlavské nemocnice Monika Zachrlová.

A jedním dechem dodává, že zodpovědnost ale neleží na jejich bedrech: „Ten rozpis dělá Česká stomatologická komora, která to má na starosti.“

Přehrát

00:00 / 00:00

O fungování zubní pohotovosti na Jihlavsku natáčela redaktorka Olga Štrejbarová

Sloužících lékařů jsou na Jihlavsku desítky. „I když máte dovolenou, tak si tu pohotovost prostě musíte odsloužit, nebo si ji musíte s někým vyměnit,“ povzdychla si jihlavská zubařka Monika Kostková, která během pohotovostní služby od 15 do 17 hodin ošetří i patnáct pacientů.

Všechny změny jsou zubaři povinni zavolat na informační centrum do nemocnice, která seznam zaktualizuje. Jak ale stížnosti pacientů naznačují, ne vždy se tak stane, a tak je cesta s bolavým zubem za sloužícím zubařem někdy bez cíle.

„My jsme tady byli, 23. 7., a mám tady písemný záznam, dokumentaci. Dvanáct pacientů jsme ošetřili,“ brání se nařčení v regionálním tisku od jedné z pacientek zubařka Hrdličková.

Prostor, ve kterém ještě do konce minulého roku byla jihlavská zubní pohotovost, je teď prázdný. Vybavení bylo podle vedení nemocnice zastaralé, a právě proto se přistoupilo k nápadu, aby drželi pohotovost zubaři ve svých moderně vybavených ordinacích.

Olga Štrejbarová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme