Studenti obchodních akademií se v Praze učí, jak by měli podnikat

Studenti obchodních akademií dnes nechali mikiny, trička a džíny doma. Oblékli saka a kravaty a do školy vyrazili jako praví byznysmeni. Čekal je totiž 7. ročník regionálního veletrhu fiktivních firem. Jejich cílem bylo své zboží co nejlépe nabízet a pochopitelně prodat.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Regionální veletrh fiktivních firem obchodních akademií v Praze

Regionální veletrh fiktivních firem obchodních akademií v Praze | Foto: Anna Königsmarková | Zdroj: Český rozhlas

„Nabízíme setkání se známými osobnostmi. Máme katalog a podle toho si vyberete. Tady máme sportovce, herce… Potom vám přijde voucher a pojedete s nimi třeba na týden na dovolenou,“ vypisuje fakturu manažerka společnosti Hours of Fame k nákupu poukazu za desítky tisíc korun.

„Jsme firma Kana, jsme z Obchodní akademie v Příbrami a nabízíme extrémní zážitky,“ láká jiný manažer na podvodní, vzdušné nebo indoor sportovní aktivity.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na studentském veletrhu fiktivních firem natáčela reportérka Anna Königsmarková

Zakládání fiktivních firem se na obchodních školách stává běžnou součástí výuky. Žáci si vymyslí vlastní společnost a oblast, ve které chtějí podnikat, a na veletrhu svádí krutý boj s konkurencí o přízeň poroty. Ta hodnotí výzdobu stánku, prezentaci i účetnictví.

„Zde se snažíme jakoby připodobnit, jestli žák opravdu vystupuje jako reálný prodejce, jestli se umí chovat dobře, jestli třeba zná své zboží. Součástí podnikání je i vystavování dokladů a následné zdanění zisků. Takže i žáci zde na veletrhu, stejně jako normální prodejce v krámě, musí vystavit daňové doklady,“ jmenuje kritéria bodování jeden ze členů poroty Lukáš Hula.

Na Obchodní akademii ve Vinohradské ulici jsou fiktivní firmy volitelným předmětem. Podle ředitele školy Milana Macka je o něj už několikátým rokem velký zájem:

„Kromě toho, že budou mít žáci maturitní vysvědčení, kde se objeví ekonomika a účetnictví, tak chtějí mít i něco jiného, a sice mají zájem si vyzkoušet obchodování se vším všudy, ale na vlastní kůži a na vlastní riziko.“

Veletrhy se v průběhu roku nekonají jen v Praze, ale po celé republice. A pokud má někdo velký obchodní talent, dostane se i na mezinárodní setkání.

Anna Königsmarková, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme