Studenti obchodních akademií se v Praze učí, jak by měli podnikat

Studenti obchodních akademií dnes nechali mikiny, trička a džíny doma. Oblékli saka a kravaty a do školy vyrazili jako praví byznysmeni. Čekal je totiž 7. ročník regionálního veletrhu fiktivních firem. Jejich cílem bylo své zboží co nejlépe nabízet a pochopitelně prodat.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Regionální veletrh fiktivních firem obchodních akademií v Praze | Foto: Anna Königsmarková

„Nabízíme setkání se známými osobnostmi. Máme katalog a podle toho si vyberete. Tady máme sportovce, herce… Potom vám přijde voucher a pojedete s nimi třeba na týden na dovolenou,“ vypisuje fakturu manažerka společnosti Hours of Fame k nákupu poukazu za desítky tisíc korun.

„Jsme firma Kana, jsme z Obchodní akademie v Příbrami a nabízíme extrémní zážitky,“ láká jiný manažer na podvodní, vzdušné nebo indoor sportovní aktivity.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na studentském veletrhu fiktivních firem natáčela reportérka Anna Königsmarková

Zakládání fiktivních firem se na obchodních školách stává běžnou součástí výuky. Žáci si vymyslí vlastní společnost a oblast, ve které chtějí podnikat, a na veletrhu svádí krutý boj s konkurencí o přízeň poroty. Ta hodnotí výzdobu stánku, prezentaci i účetnictví.

„Zde se snažíme jakoby připodobnit, jestli žák opravdu vystupuje jako reálný prodejce, jestli se umí chovat dobře, jestli třeba zná své zboží. Součástí podnikání je i vystavování dokladů a následné zdanění zisků. Takže i žáci zde na veletrhu, stejně jako normální prodejce v krámě, musí vystavit daňové doklady,“ jmenuje kritéria bodování jeden ze členů poroty Lukáš Hula.

Na Obchodní akademii ve Vinohradské ulici jsou fiktivní firmy volitelným předmětem. Podle ředitele školy Milana Macka je o něj už několikátým rokem velký zájem:

„Kromě toho, že budou mít žáci maturitní vysvědčení, kde se objeví ekonomika a účetnictví, tak chtějí mít i něco jiného, a sice mají zájem si vyzkoušet obchodování se vším všudy, ale na vlastní kůži a na vlastní riziko.“

Veletrhy se v průběhu roku nekonají jen v Praze, ale po celé republice. A pokud má někdo velký obchodní talent, dostane se i na mezinárodní setkání.

Anna Königsmarková, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme