Studie doporučuje propojit ruzyňské letiště s centrem Prahy železnicí

Politici hlavního města už našli odpověď na otázku, jak nejlépe propojit ruzyňské letiště s centrem Prahy. Odborníci z útvaru rozvoje města minulý týden porovnali všechny možné varianty a dali zastupitelům jednoznačné doporučení - nejefektivnější dopravu na letiště může zajistit jedině železnice.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letiště Praha

Letiště Praha | Foto: Tomáš Adamec

Modernizace trati Praha-Kladno bude levnější než výstavba metra a vlak by také podle odborníků využilo mnohem víc cestujících.

Přehrát

00:00 / 00:00

Studie doporučuje propojit ruzyňské letiště s centrem Prahy železnicí. Podrobnosti zjišťoval reportér Jan Herget

Podle Marka Zděradičky z útvaru rozvoje města je velkým plusem i to, že vlaky by obsloužily i největší středočeské město a jeho okolí:

„Železnice jednoznačně zůstává lepším a i pro město výhodnějším systémem, navíc spojuje přednosti systému městské linky na letiště a příměstské do Kladna.“

O tom, že prodloužení trasy metra A skončí v Motole, mluvil už před časem primátor Bohuslav Svoboda z ODS a s tímto názorem odborníků souhlasí i další politici napříč politickým spektrem.

„Dopravní výbor, kde jsou zastoupeny všechny politické strany, v tom byl velmi jednotný, to znamená přiklonil se k řešení, že by se měla Praha prioritně zabývat spojením na letiště železniční dopravou. Jednota byla natolik velká, že věřím tomu, že bude postupováno ve shodě i v dalších krocích na radě a na zastupitelstvu,“ potvrzuje Tomáš Hudeček z TOP 09.

Zahájení stavby v nedohlednu

Modernizovaná trať by byla dvoukolejná, elektrifikovaná a novou tvář by dostaly i zastávky. V úseku od Stromovky až do Veleslavína by navíc vedla v tunelech, což si prosadili obyvatelé Prahy 6. Tím by samozřejmě stouply náklady, což ovšem nemusí Prahu příliš trápit, protože investorem by byl stát.

Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty upřesňuje, co realizaci stavby v tuto chvíli brání:

Praha hlavní nádraží. Ilustrační foto. | Foto: Tomáš Adamec

„Stále ještě není v rámci přípravy stavby dořešen jeden úsek, co se týče posouzení vlivu na životní prostředí EIA, a to z toho důvodu, že není ještě zprocesovaný stejný projekt na předpokládané rozšíření letiště Ruzyně. To nás tuto chvíli blokuje, kromě toho nejzávažnějšího, a to jsou samozřejmě finanční prostředky.“

Ve hře je proto i varianta zmodernizovat trať na etapy ve směru od Kladna k Praze. Kdy by se mohlo začít stavět, ale zatím nikdo odhadovat nechce.

Prověřuje se ještě varianta tramvajové tratě až na letiště, ale zdá se, že vedení Prahy už si snad definitivně ujasnilo, jaký druh dopravy na letiště bude preferovat.

Jan Herget, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme