Šumperk v reakci na stížnosti obyvatel zvažuje zákaz podomního prodeje

Šumperská radnice chystá zákaz podomního prodeje. Kvůli množícím se stížnostem obyvatel, kteří mají zkušenosti s neodbytnými obchodníky. Ti se údajně soustředí hlavně na starší lidi.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

důchodci (ilustrační foto)

důchodci (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek

Například jedna osmdesátiletá žena z tohoto města trpící sklerózou podepsala smlouvu o dodávkách elektřiny hned několika dealerům a jejím příbuzným dalo prý dost práce, než seniorku těchto závazků zbavili.

Důvodů, proč Šumperk zvažuje zákaz podomního prodeje, je podle starosty Zdeňka Brože vícero: „Já si myslím, že na vině je především nekorektnost těch, kteří nabízejí podomní prodej, nejasnost takového prodeje, mnohdy agresivita, kdy člověk, když odmítne někoho mezi dveřmi, tak je obětí verbálních projevů nelibosti a tak dál.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Do diskuse o podomním prodeji se v Ozvěnách dne zapojili starosta Šumperka Zdeněk Brož a Radomír Taláb, jednatel společnosti Blue Ocean Management

Starosta také upozorňuje na to, že zejména senioři jsou ‚při prodeji mezi dveřmi‘ v nevýhodné situaci: „Starší člověk nemá hned po ruce brýle, aby si přečetl detailně nějakou kartičkou, kterou se mu ten člověk představuje. Vrozená slušnost lidí velmi často zabraňuje tomu, aby je odmítli mezi dveřmi, a pak se opravdu nechají vmanipulovat do uzavření obchodu, který je pro ně nevýhodný,“ tvrdí starosta a doplňuje:

„Já každému říkám, ať se zeptá na webovou stránku, kde je nějaká nabídka, kde se může podívat a potom se v klidu svobodně rozhodnout a skutečně si porovnat ceny toho výrobku. Protože mezi těmi dveřmi nic neporovnáte - to je prostě velmi nevýhodná situace pro toho kupujícího.“

Radomír Taláb, jednatel společnosti Blue Ocean Management, která se zabývá podomním prodejem, namítá, že i mezi podomními prodejci je třeba rozlišovat, stejně jako v jiných profesích:

„Určitě někteří obchodníci se vůči zákazníkům chovají nekorektně, na druhou stránku bych chtěl podotknout, že i v tomto segmentu se pohybují skutečně korektní obchodníci, kteří svoji práci dělají dobře.“

„I nám v podstatě ta špatná pověst některých podomních prodejců dělá špatné jméno. To znamená, že pokud se dozvíme něco takového, okamžitě ukončíme spolupráci . Každopádně je důležité říct, že než uzavřeme nějakou spolupráci s takovým obchodníkem, prochází dost náročným školením, jak produktovým, tak etickým, kde je seznámen s tím, že nesmí podávat nějaké zavádějící informace,“ vysvětluje Radomír Taláb.

Veronika Sedláčková, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme