Systém automatického zastavení zabránil v úterý střetu dvou vlaků, vjely na stejnou kolej

Na Šumpersku v úterý v podvečer vjely dva vlaky proti sobě na stejnou kolej. Srážce zabránil až systém automatického zastavení, který jednu ze souprav zabrzdil. V obou vlacích byly desítky lidí.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vlak

vlak | Foto: Jan Rosenauer

„Nejednalo se o nějakou zvláštnost. Těch nehod evidujeme ročně kolem 80 až 90 případů,“ upozornil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

„Došlo k tomu, že strojvedoucí projel návěst, která mu zakazovala další jízdu. Měl zastavit před návěstidlem,“ přiblížil včerejší událost.

Přehrát

00:00 / 00:00

Až systém automatického zastavení zabránil v úterý střetu dvou vlaků. Na podrobnosti jsme se v Dopoledním Radiožurnálu zeptali mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala.

Jeden z vlaků zastavil automatický systém, strojvedoucí druhé soupravy si svou chybu záhy uvědomil a zastavil sám. Pokud by si toho ale nevšiml, zastavil by podle Drápala i jeho vlak automatický systém.

„Je nastavený tak, že automaticky by zastavil všechny vlaky, kterých by se to týkalo,“ vysvětlil.

Systém automatického zastavení, respektive systém generálního stopu, je v takovémto případě podle mluvčího nejdůležitějším a nejúčinnějším opatřením, aby se zabránilo srážce vlaků na jedné koleji.

„Když výpravčí v Šumperku spatřil, že došlo k projetí návěstidla a že se vlaky dostaly proti sobě, použil funkci generálního stopu a tím pádem dal signál vlakům, že mají zastavit,“ dodal.

Veronika Neprašová, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme