Také druhý problematický most na dálnici D1 v Ostravě je podle ŘSD v havarijním stavu

Také druhý problematický most na dálnici D1, dříve označované D47, v Ostravě-Přívoze je v havarijním stavu. Na základě předběžných výsledků zátěžových testů to uvedl Jan Rýdl z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Jedna z prasklin na dálničním mostě

Jedna z prasklin na dálničním mostě | Foto: Martin Knitl | Zdroj: Český rozhlas

„Zpracované číselné výsledky testů mostu v Ostravě, který jsme v pátek podrobili zátěžovým zkouškám, obdrží Ředitelství silnic a dálnic zítra v poledne,“ oznámil.

„Nicméně už při samotných testech a nyní v průběhu zpracování dat vychází najevo, že i most, který jsme původně považovali za méně poškozený, je bohužel také v alarmujícím technickém stavu. Opatření tomu budou v nejbližších dnech odpovídat,“ přiblížil Rýdl.

Zátěžovými zkouškami měl původně projít i druhý ze dvou nejvíce poškozených dálničních mostů v Ostravě, stavba je ale údajně v tak špatném stavu, že by testy byly riskantní.

Ředitelství silnic a dálnic vyhodnotilo stav obou mostů jako havarijní a trvá na zásadní opravě. Stavební firma Eurovia naopak tvrdí, že jsou použitelné, i když s výhradami.

Eurovia: Testy jsou bezpředmětné

Od září nesmějí na oba mosty v Ostravě-Přívoze vjíždět kamiony, osobní auta po nich mohou jezdit jen omezenou rychlostí. Podle Ředitelství silnic a dálnic jsou totiž v mostech praskliny.

„Je tam problém, který pochází už od vzniku samotné stavby. V základech mostů na obou stranách je nevhodný materiál, který v průběhu doby začal bobtnat a začal mostovky mezi těmi základy drtit,“ popsal problém Rýdl.

Podle něj je tak potřeba zásadní oprava, především vyměnit násypové části. Mosty před šesti lety postavila společnost Eurovia. Podle její mluvčí Ivety Štočkové jsou zátěžové zkoušky bezpředmětné a neprůkazné:

„ŘSD jako majitel komunikace zcela zanedbal správu o mosty. Především takzvanou rektifikaci, to znamená jejich vyrovnávání.“ Podle firmy můžou mosty dál používat vozidla do 24 tun.

Petr Jansa Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme