Technické vzdělávání v Brně. Středoškoláci se učí pájet i programovat

Brněnští středoškoláci z technických oborů se mohou ve volném čase naučit pájet i programovat. Místní elektrotechnická firma jim zdarma poskytuje materiál i zázemí. Její mladí majitelé tak chtějí pomoci studentům, kterým nestačí výuka na technických středních školách.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Technické vzdělávání v Brně. Středoškoláci se učí pájet i programovat

Technické vzdělávání v Brně. Středoškoláci se učí pájet i programovat | Foto: Tomáš Kremr | Zdroj: Český rozhlas

„Dělám na pH EC metru, dá se využívat například u hydroponie. Jde o automatizované pěstování rostlin, kde se musí hlídat živiny, kyselost a zásaditost té vody, která koluje v celém systému,“ popisuje nový přístroj středoškolský student Michal Šrutka.

Ve všední den odpoledne sedí obklopený počítači i dráty a tvoří svou maturitní práci. Kolem něj je dalších asi dvacet studentů a doplňují si informace, které jim ve škole nevysvětlili dopodrobna. Zázemí i materiály jim zdarma nabízí jedna brněnská elektrotechnická firma.

Přehrát

00:00 / 00:00

Středoškoláci z technických oborů se v Brně učí pájet i programovat. Na místě natáčel Tomáš Kremr

„Už třeba ve druháku, v prváku, kdy jsou na střední škole, jim dáváme příležitost, aby se tady začali učit pájet, programovat,“ doplňuje spoluzakladatel firmy Tomáš Svoboda.

Nahrazují tak technické kroužky, které z nabídek volnočasových center postupně mizí. Zároveň připravují studenty na praxi ve velkých firmách, případně jim pomůžou rozjet vlastní podnikání nebo najít práci.

„Pro ně je motivací, jak dokončí maturitní práci a dobře ji obhájí, tak s námi můžou nadále spolupracovat,“ poznamenal druhý zakladatel firmy Petr Čejka.

Technické vzdělávání v Brně. Středoškoláci se učí pájet i programovat | Foto: Tomáš Kremr

Čejka i Svoboda dostali nápad založit firmu před dvěma lety na vysoké škole. Vycházeli přitom z vlastní zkušenosti. Střední škola jim prý nedala přesně to, co potřebovali.

„Snažíme se poskytnout zázemí pro to, aby se mohly realizovat nové nápady a vrátil se trend, že Česká republika je opravdu ta, která přináší novinky,“ vysvětlil Svoboda.

Některé novinky už přinesli. Michal Šrutka například na loňském Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně představil automatický míchač koktejlů, na který už dostal objednávku. Po maturitě se svůj stroj chystá rozvíjet.

Technické vzdělávání v Brně. Středoškoláci se učí pájet i programovat | Foto: Tomáš Kremr

Anna Jadrná, Tomáš Kremr Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme