Tendr na údržbu dálnic a silnic první třídy zatím stojí, silničáři varují před problémy

Ministerstvo dopravy chystá veřejnou soutěž na údržbu dálnic a silnic prvních tříd. Například v Královéhradeckém kraji by se tendr týkal zhruba 440 kilometrů takzvaných jedniček. O ty se teď stará Správa a údržba silnic, která patří Královéradeckému kraji. Současná smlouva skončí na konci září, tendr však stále není vypsaný.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Lubomír Dostál ve svém sypači | Foto: Roman Verner

Ministerstvo dopravy už avizovalo několik termínů, zatím ale výběrové řízení nevypsalo.

„Faktem je, že tendr zatím na vládě projednán nebyl, protože se to tam nedostalo s ohledem na to, že předchozí ministr právě končil. Aktuální ministr se s problematikou seznamuje a v nejbližších dnech by se ta věc měla pohnout kupředu s tím, že už bylo celé to výběrové řízení připraveno a čeká se na výsledné doladění,“ uvedl Zdeněk Neusar z tiskového odboru ministerstva dopravy.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek o tendru na údržbu silnic a dálnic natočil redaktor Jiří Fremuth.

Osm měsíců na výběr, toho, kdo se o silnice prvních tříd postará, je však podle některých silničářů příliš krátká doba.

„Pokud by měl přijít někdo jiný, úplně nový dodavatel, ten čas do 30. září je velmi krátký na to, aby bylo takovéto řízení v duchu stávající legislativy vůbec realizováno s úspěšným podpisem smlouvy před 1. říjnem 2013,“ zapochyboval výrobní náměstek Správy a údržby silnic Královéhradeckého kraje Petr Zima.

Zdeněk Neusar věří, že se vše stihne. „Určitě máme na zřeteli, že ta doba se krátí, proto o tom bude rozhodnuto v nejbližších dnech tak, abychom to výběrové řízení stihli vypsat a všechno proběhlo bez problémů,“ uvedl Neusar.

Ministerstvo dopravy odhaduje, že novým tendrem ušetří mezi 700 miliony a třemi miliardami korun. Nové smlouvy budou platné šest let.

Do tendru se podle Neusara může přihlásit každý, kdo splní očekávaná kritéria, kam patří například dostatek techniky na údržbu.

„Jedná se o jednu velkou soutěž, která bude mít 58 částí. Samozřejmě že záměrem ministerstva je ušetřit a dělat to co nejefektivněji,“ řekl Neusar.

Hodnota tendru má být kolem šesti miliard

Cena sice nebude jediným parametrem, ale podle Petra Zimy by se právě tlak na úspory mohl nakonec mohl odrazit na kvalitě údržby.

„Záleží na tom, jakým způsobem bude ta zadávací dokumentace. Ale můj názor je takový, že jestliže bude primárním parametrem cena, že může nastat i situace, kdy dojde k reálnému zhoršení kvality údržby silnic první třídy, zejména v té zimní údržbě,“ řekl Zima.

To si Zdeněk Neusar z ministerstva dopravy nemyslí. „Počítá se s tím, že na každý sypač bude připadat v průměru 25 kilometrů silnic první třídy, takže i v případě opravdu tuhé zimy by se to mělo bez problémů zvládnout,“ podotkl Neusar.

Tendr má teď na stole ministr dopravy a brzy by se mělo rozhodnout, kdy bude výběrové řízení, jehož hodnota se odhaduje na šest miliard korun, vypsáno.

Jiří Fremuth Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme