Testování žáků by nemělo skončit žebříčkem úspěšnosti škol, tvrdí učitelé

Testování žáků 5. a 9. tříd by nemělo vyústit do sestavování žebříčku škol podle úspěšnosti. Myslí si to učitelé. Podle nich by takový žebříček nebyl objektivní a některé školy by mohl poškodit.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Testování žáků se neobešlo bez technických problémů. Někteří žáci čekali na přihlášení do systému 10 minut

Testování žáků se neobešlo bez technických problémů. Někteří žáci čekali na přihlášení do systému 10 minut | Foto: Pavel Pavlas

„Musí být srovnáváno srovnatelné,“ zdůrazňuje ředitelka jedné z pardubických základních škol Jana Smetanová.

Podle ní je v Česku celá řada škol, které se liší výukou a sociální skladbou žáků.

„Čili někdo by musel zjistit, jací žáci v té škole jsou, jak jsou ty děti inteligentní, jaké mají rodinné zázemí, jaké má škola vybavení či jaké je složení kantorů. Ale jestliže někdo bude srovnávat výběrovou jazykovou školu pražskou a nějakou školu z periferie, která má spoustu dětí ze sociálně slabých rodin, to považuji za nesprávné,“ říká Smetanová.

S testováním žáků nesouhlasí ani někteří odborníci a také rodiče. Při letošní generálce celoplošných testů, která začala v polovině května, proto asi tisícovka rodičů své děti ze školy záměrně omluvila. Příští rok už by testy měly probíhat naostro.

Ondřej Wolf Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme