Testování žáků by nemělo skončit žebříčkem úspěšnosti škol, tvrdí učitelé
Testování žáků 5. a 9. tříd by nemělo vyústit do sestavování žebříčku škol podle úspěšnosti. Myslí si to učitelé. Podle nich by takový žebříček nebyl objektivní a některé školy by mohl poškodit.
„Musí být srovnáváno srovnatelné,“ zdůrazňuje ředitelka jedné z pardubických základních škol Jana Smetanová.
Podle ní je v Česku celá řada škol, které se liší výukou a sociální skladbou žáků.
„Čili někdo by musel zjistit, jací žáci v té škole jsou, jak jsou ty děti inteligentní, jaké mají rodinné zázemí, jaké má škola vybavení či jaké je složení kantorů. Ale jestliže někdo bude srovnávat výběrovou jazykovou školu pražskou a nějakou školu z periferie, která má spoustu dětí ze sociálně slabých rodin, to považuji za nesprávné,“ říká Smetanová.
S testováním žáků nesouhlasí ani někteří odborníci a také rodiče. Při letošní generálce celoplošných testů, která začala v polovině května, proto asi tisícovka rodičů své děti ze školy záměrně omluvila. Příští rok už by testy měly probíhat naostro.