Tragická nehoda u radotínského nádraží zkomplikovala lidem cestu do práce

Zhruba tři hodiny byly dnes před polednem potíže na železnici mezi Prahou a Berounem. Krátce po 9. hodině se v Radotíně stala tragická nehoda. Vyšetřování zastavilo osobní vlaky stejně jako rychlíky. Stovky cestujících vysadila průvodčí v Dobřichovicích.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zhruba tři hodiny byly dnes před polednem potíže na železnici mezi Prahou a Berounem. Stovky cestujících vysadila průvodčí v Dobřichovicích

Zhruba tři hodiny byly dnes před polednem potíže na železnici mezi Prahou a Berounem. Stovky cestujících vysadila průvodčí v Dobřichovicích | Foto: Petr Kološ

„Nic tam nesmí jet. Nějaký sebevrah tam skočil,“ říká průvodčí s tím, že brzy přijedou autobusy. Něco takového slibuje i staniční rozhlas, ale není mu moc rozumět.

Lidé vytahují telefony a volají do zaměstnání, že přijdou později, případně rodině, jestli by pro ně někdo nemohl přijet.

Mezi cestujícími se šíří informace, že v Radotíně neskočil pod kola sebevrah, ale prý tam strhnuli nějakou babičku. Lidé prý ještě viděli jejího pejska u posledního vagonu.

Pokud jde o informace o tom, kdy náhradní autobusy přijedou, kam pojedou, kde budou zastavovat a kolik jich vlastně bude, i to nechávají železničáři na fantazii cestujících. Lidé tápou.

Přehrát

00:00 / 00:00

V Dobřichovicích natáčel redaktor Petr Kološ

Petr Pražák se rozhodl, že nebude před nádražím jen odevzdaně čekat na autobus. Ve svých červených kalhotách se postavil k silnici a začal stopovat:

„Když stopují lidé z okolí, tak já sousedy beru. Takže testuji, jestli někdo zastaví. Nemůžu nic ztratit. Buď pojedu autobusem, nebo mě někdo vezme.“

Uprostřed rozhovoru se objevují u nádraží budovy tři autobusy s nápisem “náhradí doprava“. Kam jedou a kde zastavují, si cestující musí zjistit sami.

Škoda že řidič nepoužil autobusový rozhlas, aby nám řekl, kam vlastně jedeme, ozývá se z útrob plného vozu. Je bizarní, jakou rozdílnou hodnotu mají informace na železnicích a dálnicích, kde za informační tabule s informacemi o zdržení v kolonách platíme miliony.

„Říká se, že ten stres z řízení v koloně stoupá až o sedmdesát procent oproti normálnímu stavu.“ Někdy by se Martin Hájek z Centra rozvoje dopravních systémů mohl zastavit i za železničáři. Kdyby totiž s cestujícími mluvili, při mimořádných událostech by rozhodně ubylo nadávek a vzteku.

Petr Kološ Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme